Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:59:19 GMT

نامزد جانشینی مرکل دی ماه معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۵۵۲

نامزد جانشینی مرکل دی ماه معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، «مارکوس زودر» رییس حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU) همپیمان حزب دموکرات مسیحی (CDU) موسوم به اتحادیه احزاب مسیحی که «آنگلا مرکل» عضو آن است از تعیین نامزد مورد نظر ائتلاف حاکم برای جانشینی وی در اواخر دی ماه خبر داد.
در حالی که رهبری دموکرات مسیحی ها بخاطر رسوایی رای گیری در ایالت تورینگن استعفای خود را اعلام کرده، اعضای این حزب در دسامبر امسال (اواخر آذر) رییس جدیدی را برای آن انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زودر که نخست وزیر ایالت جنوبی بایرن است در گفتگو با «ولت آم زونتاگ» تاکید کرد که تا آن زمان گزینه های مطرح برای ریاست حزب و نیز صدراعظمی آلمان مشخص خواهند شد.
این در حالی است که از زودر به عنوان گزینه اصلی نامزدی صدراعظمی یاد می شود. وی در آخرین نظرسنجی ها از «آرمین لاشت» نخست وزیر ایالت نوردراین وستفالن دیگر رقیب خود برای احراز این سمت، پیشی گرفته است.
بهمن ماه گذشته «آنه گرت کرامپ کارن باوئر» رهبر حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی (CDU) آلمان که توسط آنگلا مرکل صدراعظم کنونی انتخاب شده بود اعلام کرد قصد ندارد در رقابت های صدراعظمی در آینده شرکت کند.  
باوئر از زمان انتخابش به عنوان رئیس حزب با مجموعه ای از رسوایی هایی روبه رو  بوده که تردیدها را درباره توان او برای مدیریت موثر کشور زیر سوال برده است.
در این ماه طی رای گیری ایالت تورینگن حزب مرکل و حزب راست افراطی الترناتیو آلمان از یک نامزد میانه رو حمایت می کردند؛ اقدامی که شکستن یک تابوی سیاسی درباره همکاری با احزاب تندرو در آلمان محسوب می شد.
باوئر به دلیل نحوه مدیریت این بحران و ناتوانی در ایجاد وحدت حزبی مورد انتقاد قرار گرفت و درخواست های او برای برگزاری انتخابات جدید در این ایالت عمدتا نادیده گرفته شد.
مرکل پاییز سال گذشته اعلام کرد که تا پایان دوره اش درسال ۲۰۲۱ صدراعظم آلمان باقی خواهند ماند و پس از آن از سیاست کناره گیری می کند.

برچسب‌ها آنگلا مرکل آنه گرت کارن باوئر آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل آلمان آنگلا مرکل آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری انجام شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • هافبک هلندی پیشین میلان گزینه جانشینی استفانو پیولی روی نیمکت روسونری
  • ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!
  • ویرجیل فن دایک: اسلوت برای جانشینی کلوپ گزینه مناسبی است
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو/ سردار جایگزین آبراهام