Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش مهر، بهرام سرمست بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و در گفت‌وگو با خبرنگاران که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به بازگشایی‌های بیشتری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: به منظور رفاه حال زائران و مشتاقان اهل بیت علیم السلام علاوه بر صحن‌ها و فضاهای روباز مسجد مقدس جمکران شبستان‌های حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) بازگشایی و صحن‌های روباز حرم مطهر هم به طور ۲۴ ساعته از امشب پذیرای زائران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قم هنوز به وضعیت سفید نرسیده ولی با مدیریت و همکاری مردم و مسئولان در وضعیتی مناسبی قرار دارد و تأکید می‌شود با توجه به این بازگشایی‌ها مردم همچنان اصول و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رعایت اصول بهداشتی با توجه به نوع رفتار کرونا ویروس

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی، بیان کرد: در چند استان کشور که در وضعیت نرمال و سفید قرار داشتند در جریان بازگشایی‌های بیشتر و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون دوباره به وضعیت بحرانی بازگشته‌اند و از مردم درخواست داریم اصول بهداشتی و فاصله‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا نوع رفتار ویروس کرونا غیر قابل پیش بینی است و برای عبور از بحران باید مردم همکاری خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم و زائران برای بهره گیری از اجر معنوی زیارت حرم حضرت معصومه (س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با خادمان حرم همکاری کنند و کارشناسان بهداشتی هم با توجه به افزایش بازگشایی‌ها مدیریت خوبی داشته باشند تا دوباره به وضعیت قبلی برنگردیم.

سرمست در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت از فعالیت پاساژها در قم نیز برداشته می‌شود، گفت: مسئولان در تلاش هستند تا شرایط زندگی مردم به دوران قبل از کرونا برگردد ولی نباید رفع محدودیت‌ها باعث اوج‌گیری مجدد کرونا در شهر شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: تسهیلات  بانکی  ۵ نوع تسهیلات است اول در بافت فرسوده از تمامی تسهیلات نهضت ملی بدون شرایط چهارگانه قابل پرداخت است.

وی افزود: در برنامه هفتم  بندی  آمده است که بر اساس آن تمامی حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیف‌های نهضت ملی مسکن به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد  و تا سقف ۵ واحد از تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان  وام صفر درصد است که کم است و باید افزایش پیدا کند و همچنین تسهیلات اسکان موقت است که ۱۲۰ میلیون تومان در تهران و در ۹۰ میلیون تومان هم در سایر شهرها پرداخت می شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: همچنین تسهیلات مقاوم سازی و مرمت بافت‌های تاریخی وجود دارد که همان تسهیلات نهضت ملی مسکن است که ۸۰ درصد وام ساخت را در برمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین یک وام ودیعه در بافت‌های تاریخی را هم داریم که ساکنان این بافت‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند‌.

وی در خصوص سوال دیگر  باشگاه خبرنگاران در خصوص صددر مدت زمان پروانه های ساختمانی گفت: طبق برنامه هفتم حداکثر مدت صدور ظرف سه ماه پرداخت شود و اگر صادر نشود در حال برنامه ریزی هستیم که از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شود‌.

او گفت: مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران ۶ ماه است و میانگین کشوری ۸ است  در برخی از شهرها از ۲هفته ای صادر می‌شود و حتی در اصفهان به صورت الکترونیکی پروانه های ساختمانی صادر می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰ هزار  واحد مسکونی را از سال ۸۴ تا کنون  نوسازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه