Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@23:55:11 GMT

دختر ۱۰ساله پس از شکنجه در مراسم جن‌گیری جان باخت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۲۹۷

دختر ۱۰ساله پس از شکنجه در مراسم جن‌گیری جان باخت

رویداد۲۴  به گفته رسانه‌های محلی دادستانی شهر قالمه در ۵۰۰ کیلومتری شرق الجزیره (پایتخت) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این دختر روز چهارشنبه در خانه پدر و مادرش قربانی شده است. در زمان پذیرش این کودک نگون‌بخت در بیمارستان، آثار ضربه و سوختگی روی جسد وی مشهود بوده است. فرد ۲۸ ساله‌ای که اقدام به برگزاری مراسم جنگیری کرده بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با آنکه جن‌گیری عموما یک مفهوم و «آیین» با ریشه‌های کاتولیک به شمار می‌رود، اما گروهی از مسلمانان هم با استناد به آیات قرآن، مراسمی با نام «رقیه» و برای دفع بلا و زخم چشم و بیماری دارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه جن‌گیر‌ها در الجزایر برای شفای بیماران، راندن شیاطین یا کمک به زنان نابارور برای حاملگی، از سوی بسیاری از مردم به کار گرفته می‌شوند.بیشتر بخوانید: پدر، دختر نوجوانش را تا حد مرگ پیش‌بُرد+ فیلمانتشار این خبر خشم شمار گسترده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی در الجزایر را برانگیخته است. رسانه‌های محلی از جمله یک ایستگاه رادیویی خواستار پایان انفعال دولت در برابر این دست «جنایات» شده اند.

با وجود توجیهات دینی برخی علما برای مشروعیت دادن به این «آیین»، بسیاری در کشور‌های «مسلمان» شمال آفریفا با این تشریفات مخالفند. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جن گیری اخبار حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی با حضور جمعی از چهره‌های هنری و ورزشی در حال برگزاری است.

به گزارش مهر،این مراسم دقایقی پیش با رسیدن پیکر زنده یاد اسکویی و تلاوت آیاتی از قران کریم رسما آغاز شد.

حمید رضا افتخاری مدیر رادیو صبا، مریم جلالی تهیه کننده، پیمان یوسفی و ... از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

علی بخشی زاده معاون صدا با تسلیت به بازماندگان اسکویی بیان کرد: امروز روز سختی برای اهالی رسانه است که یکی از افراد خوشنام و کاربلد را بدرقه می‌کند. اسکویی مردی مهربان، بی ریا و بی تکلف بود.

وی اضافه کرد: او الحق استاد بود و به تمامی جوانان هر آنچه از پروتکل‌های ورزشی می‌دانست آموخته بود، اما متواضعانه مشتاق اطلاعات جدید بود. ما یکی از بهترین معلمان خود را در رسانه از دست دادیم. چه رازی است که یک نفر اینگونه محبوب می‌شود؛ همه شما را به این آیه سوره مریم دلالت می‌دهم که «به درستی کسانی که پاک عمل کردند و پاک نیت بودند خداوند آن‌ها را محبوب قلب‌ها می‌کند» و استاد مصداق این آیه کریمه بود.

بخشی زاده اظهار کرد: او در این شرایط سنی بسیار پرکار بود که حتی گاهی از او می‌خواستیم بیشتر به آموزش بپردازد و استراحت کند، اما اهل استراحت نبود و عاشق این کار بود.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت درگذشت.

دیگر خبرها

  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • کونسیسائو: طارمی جوری بازی کرد انگار قرارداد ۱۰ساله دارد
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ (َُع)
  • جلوگیری از نوازندگی یک دختر در مراسم سالگرد شهید مطهری | فیلـم
  • زیر گرفته شدن چند کودک در مراسم جشن محلی + فیلم