Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اهداف مهمی که دشمنان در راستای تخریب قبور مطهر ائمه (ع) داشتند، به تعبیر قرآن، تلاش در جهت خاموش کردن نور خداوند در پهنه عالم است. خداوند در آیه هشتم سوره صف می‌فرماید «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ»؛ مى‌‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» بر اساس روایات متعددی که ذیل این آیه وجود دارد، دشمنان با از میان برداشتن ائمه و آثار ایشان سعی در خاموشی نور خداوند داشتند؛ از جمله آنکه امام کاظم علیه‎السلام فرمود «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا وَلَایَةَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع بِأَفْوَاهِهِم‏» آن‌ها می‌خواهند ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را با دهان‌های خود خاموش کنند.

همچنین در زیارت‌نامه‌ها و ادعیه، اهل‌بیت علیهم‎السلام را با تعبیر نور الله یاد می‌کنیم. آنجا که در زیارتنامه امام کاظم علیه‎السلام می‌خوانیم «السَّلَامُ‏ عَلَیْکَ‏ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْض‏؛ سلام بر تو‌ای نور خدا در تاریکی‌های زمین.»، اما خداوند در کنار عداوت دشمنان، وعده داده است که نور خود را تام خواهد کرد؛ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون.

علامه مجلسی در بحار الانوار خود داستانی از زیارت "زید مجنون" و "بهلول" به مرقد مطهر امام حسین (ع) نقل می‌کند. این زیارت در شرایطی صورت گرفت که متوکل اطراف حرم را آب بسته و مردم را نسبت به زیارت آن حضرت تهدید کرده بود. نقل است وقتی به آن مکان مقدس رسیدند، مشاهده کردند قبر مطهر نسبت به زمین ارتفاع گرفته تا آب درون آن نرود؛ کَانَ الْقَبْرُ الشَّرِیفُ إِذَا جَاءَهُ الْمَاءُ یَرْتَفِعُ أَرْضُهُ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى‏. زید تعجب کرد و به بهلول نگاهی انداخت و این آیه را تلاوت کرد «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ...»

بنابراین دشمنان با فهم نسبت به مقام معنوی پیامبر و اهل‌بیت وحی همواره سعی کردند با ترفند‌های مختلف از جمله محو آثار این بزرگواران، جلوی گسترش این انوار مقدس در عالم را بگیرند غافل از اینکه انوار ائمه علیهم‎السلام محدود در زمان و مکان نیست و با تخریب قبور هیچ‌گاه نخواهند توانست به اهداف خود برسند و به تعبیر خداوند تلاش آن‌ها در حد فوت دهان در قبال جریان عظیم انوار الهی در دنیا و آخرت است؛ لذا در ادامه آیه وعده داد نور خود را با وجود توطئه دشمنان کامل خواهد کرد؛ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏. خداوند نور خود را کامل خواهد کرد هرچند کافران کراهت داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قبرستان بقیع تخریب قبرستان بقیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است و امروز دشمنان ضمن آگاهی از این نقش برنامه ریزی قوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی حضور زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش فکر و ممتاز اجازه بروز و ظهور به دشمنان را نمی‌دهد.

استاندار گلستان گفت: اسلام در نظام فکری جهان، الگویی برتر را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان ما ضمن اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتند ارزش‌های خود را حفظ می‌کردند.

زنگانه اظهار کرد: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش بانوان در عرصه دفاع مطهر هستیم.

کد خبر 6094288

دیگر خبرها

  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای شهرستان خوروبیابانک
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است