Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@07:01:55 GMT

حرم حضرت‌معصومه‌(س) و مسجد‌جمکران ۲۴ ساعته شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۴۱۳

حرم حضرت‌معصومه‌(س) و مسجد‌جمکران ۲۴ ساعته شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ بهرام سرمست روز یکشنبه در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: صحن‌ها و فضا‌های روباز حرم مطهر بانوی کرامت از امشب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲۴ ساعته پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی ادامه داد: به منظور رفاه حال زائرین و مشتاقان اهل بیت (ع) علاوه بر صحن‌ها و فضا‌های روباز مسجد مقدس جمکران شبستان‌های حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام علی (ع) این مسجد مقدس نیز از امشب بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با شیوع ویورس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸، محدودیت‌هایی برای ورود زائران به اعتاب مقدس از جمله حرم حضرت معصومه (س) ایجاد شد که در نهایت با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ۲۶ اسفندماه فعالیت و میزبانی تمام اعتباب مقدس از پذیرش زائران متوقف شد.

ابتدای خرداد ماه جاری با اعلام قائم مقام تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س)، پس از حدود ۹۰ روز تعطیلی، صحن‌ها و حیاط‌های روباز از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت.

این تصمیم به دنبال آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی حرم‌های مقدس پس از عید فطر و پس از هماهنگی‌های انجام شده با ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

بر این اساس صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه با به صدا درآمدن نقاره‌های حرم مطهر، صحن‌های این حرم شریف در اختیار زائران، مجاوران و همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) قرار گرفت و از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر میزبان زائران بود.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس یازدهم سامانه سعدی منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید حرم حضرت معصومه مسجد جمکران استاندار قم ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس یازدهم سامانه سعدی منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد مرکزی عملیات عمره در مکه اعلام کرد: زائران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس از هتل محل اقامت خود به مسجدالحرام برای زیارت منتقل می‌شوند.

برای رفاه حال زائران عمره، سرویس ایاب‌وذهاب، به صورت رفت و برگشت ۲۴ ساعته با ۱۴ دستگاه اتوبوس در چهار خط مجزا از مقابل هتل‌های «بلدالطیب، سدره الاحسان، مواکب کوثر و نوفوتیل» محل اسکان زائران ایرانی به ایستگاه «شعب عامر (غزه) نزدیکی مسجدالحرام منتقل می‌شوند.

این سرویس ایاب‌وذهاب تا ۲۳ اردیبهشت (پایان عملیات عمره) برقرار است.

همچنین جهت انتقال زائران عمره از مدینه منوره به مسجد شجره و مکه مکرمه و از مکه مکرمه به جده از جدیدترین اتوبوس‌های، شرکت‌های «دره المنوره» و «قائد» استفاده می‌شود.

کد خبر 6097281

دیگر خبرها

  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم