Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربان پور روز یکشنبه در حاشیه دیدار با مدیرکل امور شهری، مدیرکل امور روستایی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از انحلال خانه‌های قرآنی روستایی، خانه‌های قرآنی شهری و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی موجود تفاهم نامه‌ای در سطح کلان کشوری در ادارات کل ستاد مرکزی و استانی منعقد شده است که در نشست امروز راه‌های عملیاتی حمایت از آن بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، اداره کل اوقاف اماکن عمومی که وقف خاص نیستند را در روستاها شناسایی کند تا در اختیار مؤسسات، مراکز یا خانه‌های روستایی قرآنی که فاقد مکان مناسب هستند، قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: اداره کل امور روستایی نیز با برگزاری نشستی با بخشداران استان در خصوص موضوع حمایت از خانه‌های قرآنی به دهیاران تاکید کنند که از ۲ درصد اعتباراتی که در روستاها می‌توانند هزینه کنند، یکی از اولویت‌های خود را به حمایت از خانه‌های قرآنی اختصاص دهند.

به گفته قربان پور در استان مرکزی نزدیک به ۱۸۰ خانه قرآنی وجود دارد که در شرایط اقتصادی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز خانه‌های قرآنی شهر و روستا مقرر شد که حمایت‌های لازم از طریق استانداری پیگیری شود و مدیر شهری نیز در این حوزه همکاری را لازم به عمل آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای تشکیل جلسات ویژه شورای توسعه قرآنی در استان همکاری لازم را انجام می‌دهد چرا که یکی از کاستی‌های برنامه‌های قرآنی استان تشکیل نشدن جلسات شورای قرآنی است که طی دو سال اخیر به خوبی برگزار نشده است.

قربان پور عنوان کرد: اگر جلسات توسعه قرآنی در استان برگزار نشود، دستگاه‌های قرآنی باید با کمک یکدیگر ظرفیت جدیدتری برای فعالیت‌های قرآنی به وجود آورند تا با تعطیلی این فعالیت‌ها مواجه نباشیم و به نحوی بتوان به مؤسسات و مراکز قرآنی در این برهه کمک کرد.

کد خبر 4938762

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور فعالیت های قرآنی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر ستاد مقابله با کرونا مشهد خانه های قرآنی استان مرکزی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود