Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:40:07 GMT

دولتمردان استان فارس این هشدار را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۷۳۵

دولتمردان استان فارس این هشدار را جدی بگیرند

برخی حرف ها و سخن ها در نگاه اول بدیهی و واضح به نظر می رسند. آنقدر بدیهی و واضح که آدمی می ماند اساسا علت بیان این مساله، چه بوده است. اما وقتی به شرایط اجتماعی روز نگاه می کنی، درمیابی آنقدر از آنچه که باید باشیم، فاصله گرفته ایم که یاداوری این بدیهیات، برای آگاهی از انحرافی که به آن مبتلا شده ایم لازم و بلکه واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از این سخنان بدیهی اما تکان دهنده، متعلق به آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز است که هفته گذشته، در دیدار آقای مهندس نصیری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس بیان شد.

آیت الله دژکام در این دیدار گفت: «اینکه فردی در اداره‌ای به کاری که تخصص ندارد مشغول شود درست نیست و دریافت چنین حقوق‌هایی حرام است چراکه چنین فردی کار مردم را انجام نمی‌دهد و حضور چنین افرادی در سیستم اداری ما، بر خلاف آن فضای رقابتی و شایسته سالاری است که برای دستیابی به آن انقلاب کرده‌ایم هنگامی که ۲ شخص توانمند برای برای یک کار وجود دارند اختیار با مدیر است اما نه اینکه آنکه تخصص دارد را کنار بگذاریم و شخصی که ناوارد است اما نفوذ و سفارش دارد را برسرکار بیاوریم؛ همه باید بدانیم خوردن چنین پول‌هایی و دریافت چنین حقوق‌هایی حرام است چراکه از جیب مردم و بیت المال است.»

این مطالب، گرچه بدیهی به نظر می رسد اما غفلت از آن، متاسفانه به یکی از معضلات جدی نظام اداری ما تبدیل شده است.

آیا روند انتصاب برخی مدیران ارشد دستگاه های اجرایی در استان فارس که بعضا پست های تخصصی نیز محسوب شده و با زندگی و معیشت میلیون ها نفر سر و کار دارند، بر اساس شایسته سالاری است و یا زد و بندهای سیاسی و نفوذ و سفارش های پشت پرده نیز در این انتصابات موثر است؟

آیا این امکان وجود دارد که یک مدیر متخصص و متعهد، با یک سلیقه سیاسی متفاوت نسبت به جریان اصلاحات در مجموعه ادارت استان فارس سمت مدیریتی بر عهده بگیرد؟ و آیا این امکان وجود دارد که یک فرد غیر اصلاح طلب و یا بدون نفوذ سیاسی در استان فارس، بر کرسی مدیریت دستگاه های اجرایی مهم تکیه بزند؟ 

واقعیت آن است که انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی بر مبنای خواست و سلیقه دولت مستقر یک اصل بدیهی و پذیرفته شده است اما اگر در انتصابات، نگاه سیاسی و وابستگی جناحی به یک اصل مهم تبدیل شد، آنگاه دیگر نباید از شایسته گزینی و مدیریت نخبگان دم بزنیم و اتفاقا در چنین شرایطی، از علما و روحانیون بیدار جامعه انتظار می رود هر از گاهی، تذکری بدهند تا دریابیم از آن هدفی که به خاطر آن انقلاب کرده ایم، داریم دور می شویم.

به امید آنکه هشدارهای بیدارکننده آیت الله دژکام، در حد یک تلنگر رسانه ای باقی نماند و همه مدیران ارشد استانی و ملی، پیش از آنکه حکم انتصاب فردی را امضا کنند به اصل مهم «شایسته سالاری» و «حق الناس» بیش از پیش توجه کنند.

محمد کاظم فریدونی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آگاهی شیراز دولتمردان شرایط اجتماعی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: در بازی های اخیر نتیجه‌ای که شایسته آن بودیم را نگرفتیم و فردا با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، مارینوس اوزونیدیس امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری پیش از دیدار با مس رفسنجان، اظهار کرد: مس رفسنجان سبک خود را نسبت به نیم فصل اول تغییر داده و بازی متفاوتی انجام می دهد، به همین دلیل فردا انتظار بازی خوبی برای هر دو تیم دارم و برای ما خیلی مهم است.

وی بابیان اینکه در بازی های اخیر نتیجه‌ای که شایسته آن بودیم را نگرفتیم و فردا با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد، افزود: هر دو تیم بازی گذشته را در جام حذفی انجام دادند و بردند؛ مطمئنم با توجه یه اینکه هواداران هر دو تیم به ورزشگاه می آیند، بازی خوبی می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان تصریح کرد: فردا هر دو تیم می‌خواهند برنده بازی باشند و انتظار بازی خوبی دارند؛ امیدوارم در پایان ما خوشحال باشیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بازی های اخیر، با بیان اینکه در بازی های احیر شایسته باخت نبودیم، بیان کرد: نسبت به نیم فصل اول خیلی بازیکن مصدوم داشتیم مخصوصاً در خط دفاعی و هافبک و همیشه مجبور بودیم تغییرات بدهیم و با توجه به تمام این موضوعات اجرای بدی نداشتیم.

اوزونیدیس با اشاره به اینکه به بازیکنان جوان بها داده‌ایم، ادامه داد: برای بازی فردا هم مصدوم داریم و وقتی مصدومیت پیش می آید، بازیکنان جوان شانس پیدا می‌کنند که خودشان را نشان دهند و آنجه در این شرایط فارغ از جایگاه در جدول مهم است، این است که چیزی به دست آوریم و بازیکنانی برای فصل آینده بسازیم.

وی علت عمده مصومیت ها را به دلیل شرایط زمین دانست و گفت: تیم برای سل آینده حتماً باید به سیرحان برود؛ شرایط زمین تهران خوب نیست، وتغییر شرایط زمین سفت روی زمین نرم باعث مصدومیت شده است. از باشگاه خواستم تیم سال آینده به سیرجان برود.

کد خبر 749440

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان فارس
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • اوزونیدیس: نتایج چهار بازی اخیر شایسته ما نیست
  • فعل خواستن را برای بردن بازی صرف خواهیم کرد
  • با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان