Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بار دیگر خواستار سرکوب معترضان به تبعیض نژادی شد.

بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: هم اکنون باید قانون و نظم در فیلادلفیا برقرار شود! معترضان فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند. همچون شب گذشته در مینیاپولیس که (به لطف دونالد ترامپ) با گارد ملی برای مداخله تماس گرفتند، شما هم با گارد بزرگ ملی ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با طعنه به رقیب دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری نوشت: آیا این چیزی است که رای دهندگان به جو بایدن خواب آلود می‌خواهند!

ترامپ پیش‌تر با ارازل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد ۸۰ درصد اغتشاشگران از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد.

اظهارات ترامپ در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آنها متهم می‌کنند. شهردار آتلانتا، که شهر او نیز درگیر اعتراضات و ناآرامی‌ها در واکنش به قتل بیرحمانه یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت ترامپ با اظهارات و توئیت‌هایش آتش اعتراضات را شعله‌ورتر می‌کند و از او خواست تا سکوت اختیار کند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ جورج فلوید تظاهرات در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در گزارش منتشر شده از سوی نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: معترضان و نیروهای پلیس در حیفا با یکدیگر درگیر شدند. این افراد خواهان دستیابی به توافق آتش بس با نیروهای فلسطینی هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و معترضان در تل آویو رخ داده است.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان گزارش داده بود: پیشنهاد ارائه شده از سوی حماس در خصوص آتش بس تغییرات اندکی نسبت به پیشنهاد ارائه شده از سوی تل آویو و واشنگتن دارد.

این روزنامه ادامه داد: پاسخ حماس جدی بود و اینک توپ در زمین اسرائیل است. تل آویو باید تصمیم بگیرد وارد این توافقنامه خواهد شد یا خیر.

شب گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجی گران مصری و قطری ارائه شده موافقت کرده است.

کد خبر 6098942

دیگر خبرها

  • حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • فیلم/ سرکوب تحصن حمایت از فلسطین در دانشگاه ورجینیا
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه