Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:30:40 GMT

پلوسی: ترامپ نباید آتش اعتراضات را شعله‌ورتر کند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۴۲

پلوسی: ترامپ نباید آتش اعتراضات را شعله‌ورتر کند

«نانسی پلوسی» رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که رییسان جمهوری پیشین آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه «نیروی متحدکننده» در این کشور بودند و «شان این جایگاه را حفظ کردند».

پلوسی رفتار رییسان جمهوری پشین آمریکا را دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی این کشور مقایسه کرد و گفت که توییت‌های او مثل «طعمه‌ای برای منحرف کردم افکار عمومی از ریشه اعتراض‌های کنونی که از قتل جورج فلوید در مینیاپولیس در بازداشت پلیس ناشی شده، عمل می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: من فکر می‌کنم گرفت طعمه ترامپ برای چندمین بار، تنها هدیه دادن به او است چرا که او می‌خواهد توجهات را از این مساله که علت این واکنش‌ها چه بوده، منحرف کند.

پیام‌های توییتری ترامپ درباره اعتراض‌های اخیر که پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست به دست پلیس بروز کرده، انتقادهای بسیاری را برانگیخته است. ترامپ بدون توجه به علت اصلی اعتراض‌ها که نژادپرستی نهادینه شده علیه سیاهپوستان در آمریکا است، خواستار سرکوب این اعتراض‌ها شده است.

رییس جمهوری آمریکا که همواره متهم به برافروختن آتش سفیدبرترپنداری و حمایت از گروه‌های نژادپرست سفید بوده، این اعتراض‌ها را کار آشوب‌طلبان و گروه‌های افراطی چپگرا می‌داند.

او یکشنبه شب در چندین پیام توییتری ضمن حمایت از خشونت گارد ملی این کشور علیه معترضان در شهر مینیاپولیس، تهدید به استفاده از این نیرو برای سرکوب اعتراض‌کنندگان در شهرها و ایالت‌های دیگر کرد.

ترامپ نوشت: به گارد ملی به خاطر کاری که شب گذشته بلافاصله پس از رسیدن به [شهر] مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا انجام دادند، تبریک می‌گویم. آشوب‌طلبان چپگرای جنبش آنتیفا (ضدفاشیسم) و دیگران به سرعت سرکوب شدند. این کار باید همان شب اول توسط شهردار انجام می‌شد تا هیچ مشکلی پیش نیاید!

رییس جمهوری آمریکا در پیام دیگری افزود: دیگر دموکرات‌هایی که شهرها و ایالت‌ها را اداره می‌کنند باید به سرکوب شب گذشته آشوب‌طلبان چپگرای افراطی در مینیاپولیس نگاه کنند. گارد ملی کاری عالی انجام داد و باید پیش از آنکه دیر شود در ایالت‌های دیگر نیز انجام دهد.

فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پلیس جمعه نهم خرداد ماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای ترامپ و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

با آغاز موج جدید اعتراض‌ها در آمریکا، بعضی شهرها قانون منع آمدوشد به اجرا گذاشتند و در برخی مناطق نیز از جمله مینه‌سوتا، جورجیا، اوهایو، کلرادو، یوتا، دنور، کنتاکی و منطقه کلمبیا که شهر واشنگتن مهمترین بخش آن است، درخواست اعزام گارد ملی شد یا این گارد را برای کمک به نیروهای محلی در مقابله با معترضان فعال کردند.

برچسب‌ها دونالد ترامپ نانسی پلوسی ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ نانسی پلوسی ایالات متحده آمریکا نژادپرستی دونالد ترامپ نانسی پلوسی ایالات متحده آمریکا نژادپرستی اعتراض ها گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینفلوئنسرهای فضای مجازی (فعالان شبکه‌های اجتماعی که توانایی تاثیر بر گروه گسترده‌ای از مخاطبان را دارند) به سبک خاصی از دانشجویان آمریکایی که برای حمایت از فلسطین مورد سرکوب شدید پلیس و گارد ملی این کشور قرار گرفته‌اند، حمایت کردند.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

همچنین مایک جانسون، جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفته بود و سعی کرد در جمع معترضان سخنرانی کند، در این سخنرانی هو شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و برخی از دیگر دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟