Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@06:04:59 GMT

#دراگون

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۵۴

#دراگون

‌پرتاب ‏فضاپیمای دراگون با موشک فالکون ۹ آنقدر هیجان داشت که همچنان بحث درباره‌اش در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد. عکس‌ها و فیلم‌هایی از لحظه پرتاب این فضاپیما منتشر می‌شود و کسانی که اطلاعاتی درباره این ماجرا دارند با دیگران اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند.

اینکه فضاپیما ساخت شرکت خصوصی بوده مسأله‌ای است که کاربران زیادی به آن اشاره کرده‌اند؛ البته در کنار بحث‌های جدی باز هم شوخی درباره فضاپیما را می‌شود بین نوشته‌ها دید: «‏پسر، فالکون ۹ یه محفظه شامل دوتا آدم رو برد در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری زمین رها کرد بعد برگشت وسط دریا عین پنیر نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار مسخره‌بازیه»، «‏کاش آنقدر پول داشتم که الان تو فالکون ۹ به مقصد کهکشان نشسته بودم نه تو ماشین به مقصد سرکار»، «‏یه نکته جالب دیگه‌ای هم که قضیه پرتاب دیشب ایپیس ایکس و ناسا برام داشت اسم شناوری بود که فالکون ۹ بعد از رها‌سازی تو ۱۰۰ کیلومتری برگشت روش نشست. اسمش؟ Of course, I still love you»، «‏اگر من جای یکی از اون فضانوردها رفته بودم فضا، اولین چیزی که بعد از پرتاب موشک و خروج از زمین یادم می‌افتاد این بود که زیر کتری رو خاموش کردم یا نه؟ و تا بازگشت دوباره به زمین استرس داشتم!»، «‏قرار است امروز۲ فضانورد امریکایی پس از ۱۹ساعت سفر به ایستگاه فضایی جهانی برسند. دوگ هرلی و رابرت بنکن برای ۴ماه آنجا خواهند بود. امریکا برای نخستین بار پس از نزدیک به۱۰ سال ۲فضانوردش را از مرکز فضایی کنیدی در فلوریدا به فضا اعزام کرد.»، «‏من بیشتر از اینکه بخوام جای اون آدمایی باشم که می‌رن فضا. دوست دارم جزو اون دسته از افرادی باشم که تو اتاق کنترل عملیات وقتی موشک می‌ره بالا جیغ می‌کشن و همدیگه رو بغل می‌کنن که کل زحمتاشون موفقیت‌آمیز بوده»، «‏جدی دیشب دو نفر آدمیزاد با موشک رفتن فضا بعد خود موشکه دنده عقب گرفت برگشت رو زمین نشست؟ بابا شاید همه با هم خواب دیدیم»، «‏دارم ویدئو فرود فالکون رو نگاه می‌کنم از یوتیوب. جدی چقدررررر فضا خفنه. تصور اینکه بری یجا که فقط تاریکی و سکوت و امکان بازگشت کم هست من و یاد مرگ می‌اندازه..»، «‏همچین همتون خوشحالین انگار با خصوصی شدن این قضیه فرداش ثبت‌نام می‌کنید میرید فضا، لعنتی‌های پولدار»، «‏الان که فضاپیماعه داره ۳۰هزار کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنه یه پرشیا پلاک کرج داره پشتش نور بالا می‌زنه»، «‏این قضیه قدرت بخش خصوصی تو امریکا که می‌تونه حتی شاتل فضاپیما پرتاب کنه رو خیلی بیش از حد بزرگ نکنید. اون ور قضیه هم ببینید، یه ناسایی هم هست که بیاد دو نیم میلیارد دلار باهاش قرارداد ببنده»، «‌‎پرتاب موفقیت‌آمیز دراگون، عملاً آغاز به حقیقت پیوستن فیلمای علمی تخیلیه.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فالکون ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، سازمان فضایی هند تصمیم دارد برای همه فضاپیما‌هایی که به خارج از جو زمین پرتاب می‌شوند، اقداماتی تدارک ببیند که از مدار خارج شده و شرایط انتقال آنها به نقطه دیگری بدون هیچ‌گونه آسیب و تبعات مهیا باشد.

 سازمان تحقیقات فضایی هند ماه گذشته اعلام کرد که یکی از ماموریت‌های ماهواره‌ای آن پس از بازگشت موشک و هنگام ورود به جو در مدار زمین سوخته و عملا هیچ زباله‌ای باقی نگذاشته است.

رئیس این سازمان هفته گذشته توضیح داد، از تکنیک‌های مشابه خارج کردن مدار برای انجام ماموریت‌های آینده بدون زباله تا پایان این دهه استفاده می‌کند تا در راستای پیشرفت و توسعه ماموریت‌های فضایی از شکل‌گیری آسیب‌های بعدی نیز جلوگیری شود.

سومانات، رئیس این سازمان در جلسه‌ای به میزبانی کمیته هماهنگی زباله‌های فضایی بین سازمانی (IADC) که ۱۳ عضو آن شامل همه کشور‌های اصلی صنعت فضایی است، شرح داد: در طول سال‌هایی که در این حوزه صنعتی مشغول مطالعه و اجرای عملیات هستیم، متخصصان حوزه فضایی به قددی کسب مهارت کرده‌اند که می‌توانند چالش‌های مرتبط با مدیریت زباله‌های ناشی از ماهواره‌ها را حل و فصل کنند. 

در همین راستا هند اهدافی سرمایه‌گذاری کرده است که تا سال ۲۰۳۰ ماموریت‌های فضایی بدون زباله را اجرا کند و این برنامه جهت حفظ فضاپیما‌ها از احتمال برخورد و اجرای ماموریت‌های فضایی به صورت بهینه‌تر است. زباله‌های فضایی یک معضل جدی برای فضاپیما‌ها و موفقیت ماموریت‌ها در فضا به شمار می‌رود و اجرای این طرح اهداف اصلی این کشور شامل کاهش آلودگی و خطرات فضایی و افزایش دقت و ایمنی ماموریت‌های فضایی را به واقعیت تبدیل می‌کند. این پیشرفت مهم فناورانه و علمی نشان از تعهد هند به محیط زیست و امنیت فضایی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت