Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@21:55:44 GMT

راهنمای كسب‌وكار پساكرونایی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۹۲۹

ویروس كرونا مانند موجی گسترده وجوه مختلف زندگی همه افراد جهان را تحت‌تأثیر قرار داده و تغییرات زیادی را در رفتارهای روزمره و عادت‌های فردی و اجتماعی به وجود آورده است. این موضوع كسب‌وكارها را نیز بی‌بهره نگذاشته و كسب‌وكارهای كوچك و بزرگ هر یك به نوعی قربانی این موج همه‌گیری شده‌اند. به طوری كه گفته می‌شود اقتصاد جهانی شاهد بیشترین ركود و افت و خیزهای روزانه در چند ماه گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از بین رفتن بسیاری از كسب و كارهای كوچك و افزایش بی‌سابقه موج بیكاری در بسیاری از كشورهای اروپایی و آمریكا و نگرانی‌های شدید از ناامنی شغلی این روزها زندگی همه ما را تحت‌تأثیر قرار داده است. اما چیزی كه در این میان روشن است این است كه این همه‌گیری سبك زندگی همه ما را حتی اگر دیگر خبری از كووید 19 نیز نباشد تا سال‌ها و دهه‌های آتی تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.
از آنجا كه نمی‌دانیم این مهمان ناخوانده تا چه زمانی قرار است همراهمان باشد، چاره‌ای نیست جز این‌كه با نگاهی تازه در دوران پساكرونا كسب‌وكارها را از سر بگیریم. در ادامه پنج اقدام مؤثر كه می‌تواند به بازگشت كسب‌وكارتان به شرایط عادی كمك كند را بررسی می‌كنیم. منبع: Entrepreneur

1-‌‌ ضرورت توسعه وبگاه و استفاده از ابزارهای دیجیتال بسیاری از كسب‌وكارها به‌ویژه كسب‌وكارهای خدماتی مانند آرایشگاه‌ها، كافی‌شاپ‌ها و حتی برخی كارخانه‌ها در سه ماهی كه از همه‌گیری كووید 19 می‌گذرد دفتر و كارگاه فیزیكی‌شان را تعطیل كرده بودند. اما این دوران فرصت خوبی بود كه كسب‌وكارها به اهمیت همسو شدن با پیشرفت‌های فناوری پی ببرند و خیلی سریع خود را برای حضور در شرایط جدید آماده كنند.

توسعه وبگاه كسب‌وكار و استفاده از فناوری‌های روز نه‌تنها برای نجات كسب‌وكارها بسیار حائز اهمیت است بلكه حتی فضای رشد كسب‌وكار و ارائه خدمات بهتر متناسب با نیاز روز مشتریان را فراهم می‌كند.
اضافه شدن خدمات تجارت الكترونیك در كسب‌وكارها، توسعه محصولات با ویژگی‌های جدید و متناسب با خواسته‌های روز بازار، استفاده از ربات‌های گفت‌وگوی آنلاین و تولید نرم‌افزار همراه برای كسب‌وكار از اصلی‌ترین و پرتعدادترین تغییراتی بود كه این روزها كسب‌وكارهای كوچك و متوسط را به جریان پرخروش تحولات فناوری ملحق كرد.

این تغییرات به بسیاری از كسب‌وكارها این امكان را داد كه بتوانند در طول این همه‌گیری همچنان فعال و پویا بمانند. از طرفی ورود به بازار تجارت الكترونیك و خرید و فروش آنلاین با از بین بردن مفهوم فاصله فیزیكی می‌تواند اثر مستقیمی در توسعه كسب‌وكار داشته باشد.

همچنین باید با استفاده از این روش قواعد فاصله‌گذاری اجتماعی را به بهترین شكل رعایت كنند. بنابراین با توجه به اظهارنظرهای محققان درخصوص ادامه‌دار بودن این همه‌گیری و همچنین احتمال به وجود آمدن همه‌گیری‌های دیگر در سال‌های آتی، احتمالا خرید و فروش آنلاین به یكی از بایدهای تداوم كسب‌وكارها در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد. 2- توجه ویژه به امنیت اطلاعات فضای مجازی با توسعه فناوری و رونق بیش از پیش فضای مجازی در زندگی روزمره، بسیاری از كسب‌وكارهای بزرگ به ضرورت حفظ امنیت و اطلاعات مشتریان پی برده بودند و بر این اساس قوانین لازم برای نظارت بر اطلاعات مشتریان در فضای مجازی نیز در كشورهای مختلف وضع شده است. اما این روزها با توجه به گسترش چشمگیر كسب‌وكارهای آنلاین، توجه به امنیت اطلاعات مشتریان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد زیرا نشتی اطلاعات حتی از كسب‌وكارهای كوچك نیز می‌تواند به دردسری بزرگ تبدیل شود.

اکنون که حجم عظیمی از كارها به صورت دوركاری در حال انجام است، میزان حملات سایبری و دزدی اطلاعات افزایش یافته و در صورت نشت اطلاعات ممكن است خسارات جبران‌ناپذیری به كسب‌وكارها وارد شود.

استفاده از نرم‌افزارهای غیرمعتبر و بدون پشتیبان شناخته‌شده برای برقراری ارتباط میان كارمندان می‌تواند از مهم‌ترین معبرهای نشت اطلاعات باشد.

از طرفی توسعه ناگهانی بسترهای كسب‌وكارهای آنلاین نیز می‌تواند احتمال بروز خطر در امنیت اطلاعات را افزایش دهد. ضمن این‌كه میزان حملات سایبری فرامرزی به منظور دستیابی به اطلاعات مختلف برخی كسب‌وكارهای حساس‌تر نیز در این دوران افزایش داشته است. بنابراین اكنون بیش از هر زمان دیگری باید حواستان به این موضوع باشد و حتما از زیرساخت‌های معتبر و امن برای توسعه بخش آنلاین كسب‌وكارتان استفاده كنید. 3- مدیریت بهتر هزینه‌های جاری تعطیلی گسترده و بی‌سابقه‌ای كه بسیاری از كسب‌وكارها در چند ماه گذشته با آن روبه‌رو شدند موجب شد كه بسیاری از كسب‌وكارها برای تداوم بقای خود به فكر كاهش هرچه بیشتر هزینه‎هایشان بیفتند. این كاهش هزینه‌ها در شكل‌های مختلفی از كاهش زمان قراردادها، اضافه‌كردن بند شرایط ویژه و قوانین خاص به توافقنامه‌ها، تغییر قراردادهای نیروی انسانی به شكل منعطف‌تر و موقت و كاهش كلی هزینه‌های جاری پرتكرار خود را نشان می‌دهد.

بنابراین اگر كسب‌وكارتان به ارائه خدمات به دیگر كسب‌وكارها می‌پردازد و اصطلاحا B2B باشد نیز ممكن است مشتریان شما ترجیح دهند، قراردادهای كوچك‌تر و محتاطانه‌تری با شما ببندند تا در صورت شدت گرفتن دوباره این همه‌گیری ویروسی، كمتر دچار آسیب‌های جدی شوند. به نظر می‌رسد حداقل تا مدتی شیوه قرارداد، حجم سفارش‌ و تعداد تقاضا برای كسب‌وكارها تغییرات جدی خواهد داشت. بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانید در شرایط جدید هزینه‌های كسب‌وكارتان را مدیریت كنید.

4- گرایش بیشتر به جلسات مجازی افزایش تمایل به برگزاری جلسات مجازی از آن دست تغییراتی است كه به نظر می‌رسد ماندگار خواهد شد. نمی‌توان جلسات مجازی را برای همیشه جایگزین جلسات حضوری چشم در چشم و دست دادن در هنگام انعقاد قرارداد دانست، اما با توجه به شرایط موجود، لااقل برای چند سال پیش رو بیشتر شاهد برگزاری جلسات كاری به صورت مجازی خواهیم بود. حتی این ارتباط مجازی فقط به جلسات كاری محدود نخواهد شد و بسیاری از كارهای شخصی مانند معاینات پزشكی، برخی امور بانكی و حتی مشاوره‌های زیبایی نیز به این روش روی خواهند آورد. این تحول می‌تواند صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه و زمان طرفین فراهم كند.

گرچه پیش از این همه‌گیری نیز با پیشرفت ارتباطات، استفاده از این فناوری‌ها آغاز شده بود اما با شیوع این ویروس بیشتر كاربردی شد و مورد توجه و استقبال قرار گرفت.البته برای به‌كارگیری چنین فناوری‌هایی در كسب و كار باید حواسمان باشد كه نیاز به تأمین زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای این موضوع خواهیم داشت. این زیرساخت‌ها و ابزارها شامل فضا و نرم‌افزار مناسب برای ارتباط صوتی و تصویری، تولید دفترچه‌های راهنما و كارت‌ ویزیت دیجیتال، ویدیوهای آموزشی و به‌روزرسانی و فراهم‌كردن اطلاعات كافی در وبگاه است كه با توجه به دشواری‌های كنونی در ارائه اطلاعات به‌صورت فیزیكی، در جلسات بسیار كاربردی خواهد بود.

5- طرفدار دوركاری باشید با گسترش بیماری كووید 19 در سراسر جهان، بسیاری از كسب‌وكارهایی كه پیش از این اعتقادی به دوركاری و نبود كارمندان در فضای دفتر كار نداشتند، به دلیل اجباری كه برای بسته شدن دفاتر كسب‌وكارها به وجود آمد، مجبور شدند به این تحول مهم تن بدهند. نتایج این دوركاری‌ها نشان داد كه كارمندان حتی اگر در محیط كار حاضر نشوند، می‌توانند كارا و پربازده وظایفشان را به بهترین شكل انجام دهند. این موضوع نه‌تنها به سلامت كارمندان كمك می‌كرد بلكه حتی هزینه‌های جاری كسب‌وكار و هزینه‌های شخصی كارمندان را نیز كاهش داد. بنابراین دوركاری علاوه‌بر كمكی كه به حفظ شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی كرده توانسته در مدیریت هزینه‌های كسب‌وكارها نیز مؤثر باشد.با افزایش دوركاری كارمندان، اهمیت توجه به چهار مورد قبلی نیز بیشتر می‌شود. گرچه تحول كسب‌وكارها به سوی دوركاری بیش از یك دهه قدمت دارد ولی همه‌گیری كووید -19 این فرصت را فراهم كرد تا این روند به یكباره به شكل جدی و با سرعت زیادی وارد دنیای كسب‌وكارها شود.این تغییرات به صورت ناگهانی و اجباری به كسب‌وكارها به نوعی تحمیل شد اما از آنجایی كه همه آنها همسو با پیشرفت‌های فناوری هستند، به نظر می‌رسد منجر به تحولی دنباله‌دار در فضای كسب‌وكار در سراسر دنیا خواهد شد. بنابراین بهتر است نه‌فقط برای بقا در دوران پساكرونا بلكه برای بقای تضمین‌شده در جریان سریع پیشرفت فناوری در سال‌های پیش‌رو، با این تغییرات به بهترین شكل همگام شوید.   عسل اخوان طهرانی - دانش / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فاصله گذاری قرنطینه کرونا کووید ۱۹ بیکاری دورکاری بسیاری از کسب کسب وکارها همه گیری کسب وکارهای کسب وکارتان هزینه ها خواهد شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی

معرفی انواع چیلر های تراکمی

چیلرهای تراکمی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت اند از:

چیلرهای تراکمی هوا خنک (Air-Cooled Chillers)

در این نوع چیلر، گرما از طریق هوا به طرف بیرونی فرستاده می‌شود. این نوع چیلرها مناسب برای محیط‌هایی هستند که به راحتی اجازه اتصال به یک منبع آبی ندارند.

چیلرهای تراکمی آب خنک (Water-Cooled Chillers)

در این نوع چیلر، گرما از طریق یک سیستم آبی بیرونی (مانند یک منبع آب سرد) انتقال داده می‌شود. این نوع چیلرها عمدتاً برای مواردی استفاده می‌شوند که امکان دسترسی به منابع آبی فراهم است.

چیلرهای تراکمی از نظر کارایی، مصرف انرژی و عمر مفید، معمولاً بهتر از چیلرهای دیگر هستند و به طور گسترده در محیط‌های صنعتی، تجاری، و مسکونی استفاده می‌شوند.

در چیلر های تراکمی از چه کمپرسور هایی استفاده می شود؟ 

در چیلرهای تراکمی از انواع مختلفی از کمپرسورها استفاده می‌شود، اما چهار نوع اصلی کمپرسورهای مورد استفاده در این نوع سیستم‌ها کمپرسورهای پیستونی، کمپرسور های پیچی، کمپرسور اسکرال و کمپرسور اسکرو می باشند که عبارت اند از:

کمپرسورهای پیستونی

این نوع کمپرسورها از حرکت پیستون برای فشردن مایع ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها معمولاً برای بارهای کم تا متوسط مناسب هستند و در سیستم‌های چیلر کوچک و متوسط استفاده می‌شوند.

کمپرسورهای پیچی

این نوع کمپرسورها از یک یا چند پیچ برای ایجاد فشار و فشردن مایع ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها برای بارهای بالا و کاربردهای صنعتی مناسب هستند و در چیلرهای بزرگ و صنعتی استفاده می‌شوند.

لازم به ذکر است که انتخاب نوع کمپرسور به عواملی مانند اندازه و نوع سیستم چیلر، نیاز به سطح صوت، کارایی و هزینه‌ها بستگی دارد.

کمپرسورهای اسکرو

کمپرسورهای اسکرو تبرید از یک یا چند پیچ برای فشردن مایع ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها برای بارهای بالا و کاربردهای صنعتی مناسب هستند و در چیلرهای بزرگ و صنعتی استفاده می‌شوند.

کمپرسورهای اسکرال

در این نوع کمپرسور، دو پیچ (یکی ثابت و دیگری متحرک) به هم متصل می‌شوند و همزمان به حرکت می‌پردازند. این نوع کمپرسورها برای کاربردهای کوچک و متوسط، به ویژه در چیلرهای خانگی و تجاری کارآمد هستند.

طرز کار چیلر های تراکمی

در این سیستم، یک کمپرسور با استفاده از قدرت مکانیکی، گاز را فشرده می کند و حرارت آن را بالا می برد سپس، گاز فشرده شده به یک مبدل حرارتی انتقال داده می شود که به عنوان مبدل فشرده-مایع شناخته می شود.

در آخرمایع فشرده شده با تحریک حرارتی به صورت بخار تبخیر می شود و حرارت مورد نیاز برای تبخیر، از محیط اطراف جذب می شود سپس، بخار تولید شده به یک مبدل حرارتی منتقل می شود که به عنوان مبدل بخار-آب شناخته می شود.

در این مبدل بخار از آب خنک‌ شده عبور می‌کند و به آب یخ تبدیل می‌شود. آب یخ تولید شده در محفظه ذخیره می شود و برای خنک کردن هوا یا سایر برنامه های خنک کننده استفاده می شود.

سیستم چیلر تراکمی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

چیلرهای تراکمی، مانند هر دستگاه تهویه مطبوع دیگر، از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که هر یک وظیفه خاصی را انجام می‌دهند. در ادامه، اجزای اصلی یک چیلر تراکمی را بررسی می‌کنیم:

کمپرسور: این قسمت مسئول فشردن بخار تبخیری است که از تبخیرگر خارج می‌شود. کمپرسور فشار بخار را افزایش می‌دهد تا بتواند بخار را به مبدل حرارتی (کندانسور) ارسال کند. تبخیرگر: این قسمت مسئول تبدیل مایع ترکیبی به بخار است. در اینجا، گرما از محیط یا فرآیندی که باید خنک شود، جذب می‌شود و مایع به شکل بخار تبخیر می‌شود. کندانسور: این قسمت مسئول تبدیل بخار فشرده‌ شده به مایع است. در اینجا، گرمای بخار تخلیه می‌شود و بخار به شکل مایع (معمولاً آب خنک) تبدیل می‌شود. مبدل حرارتی: این قسمت‌ها برای انتقال حرارت بین مایع ترکیبی و محیط خارجی (هوا یا آب سرد) استفاده می‌شوند. این مبادل حرارتی‌ها در تبخیرگر و کندانسور وجود دارند. سیستم کنترل: این سیستم مسئول کنترل و نظارت بر عملکرد اجزای چیلر است. این شامل سنسورها، کنترلرها و دستگاه‌های الکترونیکی است که وظیفه کنترل دما، فشار و سایر پارامترهای مربوطه را دارند. کاربرد های چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی به دلیل داشتن قابلیت‌های خاص، برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند. در زیر به برخی از کاربردهای چیلرهای تراکمی اشاره می‌کنیم:

سیستم تهویه مطبوع صنایع غذایی بسته‌بندی صنایع پالایشگاهی تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های انتقال حرارت صنایع نیروگاهی

مشخصات فنی چیلرهای تراکمی

مشخصات فنی این دستگاه می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی از جمله اندازه، ظرفیت خنک کنندگی، کارایی، ویژگی‌های فنی، و سیستم کنترل بستگی دارد. در ادامه، مشخصات فنی مهمی که ممکن است در چیلرهای تراکمی مشاهده شود را بررسی می‌کنیم:

ظرفیت خنک کنندگی

این مشخصه نشان ‌دهنده حجم حرارتی است که یک چیلر می ‌تواند از محیط یا فرآیندی که قرار است خنک شود، جذب کند. این به طور معمول به واحد تاکنس بر ساعت یا به واحد کیلووات بیان می‌شود.

مصرف برق

توان مصرفی چیلر در حین عملکرد را مشخص می کند.

دمای خروجی

این مشخصه نشان‌ دهنده دمای خنک شده خروجی از چیلر است و واحد آن درجه سانتیگراد است.

فشار کاری

این مشخصه در مورد فشار فعالیت چیلر است و با واحد بار، پاسکال اندازه گیری می شود.

سیستم کنترل

این شامل ویژگی‌های مربوط به کنترل دما، رطوبت، و دیگر پارامترهای فرآیندی است که ممکن است در چیلرها برای بهبود عملکرد و کنترل دقیق تر مورد استفاده قرار گیرد.

طول عمر سیستم تهویه تراکمی
طول عمر چیلرهای تراکمی معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ سال است اما این زمان می‌تواند با توجه به شرایط نصب و استفاده، کیفیت و برند تجهیزات، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای و دقیق، محیط استفاده و تنظیمات بهینه، متفاوت باشد.

سخن آخر

در نهایت، چیلرهای تراکمی نقش بسیار مهمی در صنعت تهویه مطبوع و سیستم‌های تبرید دارند. با ارائه قابلیت خنک کنندگی بالا، کارایی مناسب و قابلیت اطمینان، این دستگاه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای خنک کردن محیط‌های مسکونی، تجاری و صنعتی به کار می‌روند.

با توجه به اهمیت و گستردگی استفاده از چیلرهای تراکمی در صنعت، انتخاب نوع مناسب این محصول به پارامترهای مختلفی وابسته است و بهتر است که پیش از هر اقدامی در زمینه خرید و انتخاب با مشاورانی مجربی ارتباط داشته باشید. روتوپارس یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه می باشد.

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم