Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:17:05 GMT

اعمال تبعیض ها در آمریکا فقط علیه رنگین پوستان نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۲۹۲

اعمال تبعیض ها در آمریکا فقط علیه رنگین پوستان نیست

خوش چشم با بیان اینکه اعمال تبعیض ها در آمریکا فقط علیه رنگین پوستان نیست، گفت: این مسئله مبتلابه تهیدستان و اقشار کم بضاعت این جوامع نیز می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «مصطفی خوش‌چشم» شب گذشته (یکشنبه 11 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارزیابی اقدام اخیر نژادپرستانه آمریکا پرداخت و با بیان اینکه اعمال تبعیض ها در آمریکا فقط علیه رنگین پوستان نیست، گفت: این مسئله مبتلابه تهیدستان و اقشار کم بضاعت این جوامع نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آزاد بودن آمریکا به پشتوانه لابی گری‌ها و صرف هزینه های بالا برای آزاد گذاشتن حمل سلاح در این کشور باعث کشتار مردم در سطح وسیعی شده است، گفت: این بار در قضیه جرج فلوید و گسترش آتش اعتراضات، موضوع متفاوت است.

 

وی در تحلیل بیشتر در این زمینه گفت: در یک سو فردی بدون سلاح، بی دفاع و کاملا در اختیار پلیس و در طرف دیگر پلیسی که وظیفه اش، حفظ جان و امنیت شهروندان است، بدون توجه به دوربین‌ها در کمال سبعیت اقدام به قتل می‌کند؛ که این از خشونت حاکمیت علیه مردم حکایت دارد.

 

خوش چشم با اشاره به اینکه قتل جرج فلوید موضوع جدیدی نیست، گفت: این موضوع بخشی از خشونت‌های جاری ایالات متحده است که هر از چندگاهی باعث اعتراض‌های مردمی می‌شود و ریشه در برده داری ایالات متحده دارد که در ۴۰ سال اخیر هم تشدید شده است.

 

کارشناس مسائل بین الملل بر این نکته نیز اشاره داشت که زمانی که مردم کشوری از دولتشان ناامید می‌شوند راهی جز اعتراض نمی‌یابند و با توجه به این موضوع به تحلیل اعتراضات اخیر در آمریکا پرداخت و گفت: در آمریکا نیز همین رویکرد به تظاهرات گسترده منجر و در خلال آن مشخص شد، افرادی تحت عنوان پلیس مخفی، با شکستن شیشه‌های مغازه‌ها و مراکز خرید به دنبال بهانه‌ای برای سرکوب معترضان هستند البته در دولت‌های پیشین هم این روند وجود داشت به طوری که اوباما به عنوان یک سیاهپوست برای احقاق حقوق هم نژادان خود تلاشی نکرد و در اعتراض‌هایی که در زمان ریاست جمهوری او انجام شد به اعلام همدری از شبکه‌های مجازی بسنده کرد.

 

خوش چشم با اشاره به اینکه به گفته معترضان او فقط رنگ پوستش سیاه و افکارش سفیدپوستی است، گفت: نژادپرستان سفید پوست آمریکایی ترامپ را به خاطر خصلت‌های مشترکش دوست دارند و به همین دلیل مسائلی از این دست در زمان او تشدید شده است. در سال‌های اخیر گروه‌های راستگرای افراطی در کشور‌های غربی قدرت گرفته اند و الته رنگ پوست آن‌ها هم در اعتراضات و عامل قدرت گیری آن‌ها بی تاثیر نبوده است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نژادپرستانه نژادپرستان خوش چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره پاسخ ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی حملات پهپادی و موشکی گسترده به اهدافی در اراضی اشغالی، گفت: حمله ایران علیه اسراییل در ۱۳ آوریل بی‌سابقه بود. هیچ گاه، پیشتر اتفاق نیفتاده بود. اولین باری است که ایران به طور مستقیم از خاک خود اسراییل را با صدها پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهد.

بورل در ادامه اشاره کرد که حمله ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، پس از حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رخ داد که اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده بود.

بورل اقدام متقابل ایران را که تهران آن را پاسخی «مشروع» به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرده بود، «نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن شرایطی بسیار متشنج در منطقه دانست.»

او در ادامه گفت: ما، همگی حمله ایران را محکوم کرده و تعهدمان نسبت به امنیت اسراییل را اعلام کردیم. درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد.

بورل با دفاع از سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: تحریم‌ها ابزار مهمی هستند و ما از آن‌ها برای فرستادن پیام مهمی به ایران درباره فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه تسلیحات کشتار جمعی با هدف ثبات‌زدایی در منطقه، استفاده کرده‌ایم.

او افزود: اگرچه، باید بدانیم که تحریم‌ها به تنهایی یک سیاست نیستند. تحریم‌ها ابزاری برای اتخاذ یک سیاست هستند. تحریم‌ به خودی خود، ایران را باز نمی‌دارد. این باید پس از سال‌ها تحریم بین‌المللی مشخص باشد. ایران به همراه کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند و باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت. اقدام دیپلماتیک باید از اهمیت برابری برخوردار باشد.

کد خبر 846996 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا ایران و کره ‌شمالی خبر ویژه تحریم ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران