Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در شرایط موجود فضای مجازی عملا جای فضای واقعی را گرفته است و باید به تناسب، زیرساخت‌های این حوزه نیز تقویت شود.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم تقویت شبکه دیجیتال و تلفن همراه در استان تاکید و اظهار کرد: شرایط ایجاد شده در بحث کرونا ضرورت توجه به فضای مجازی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد و ما راهی جز توسعه زیرساخت‌ها به تناسب نیازمندی‌های پیش آمده در این حوزه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن گلایه از زیرساخت‌های ارتباطی استان، گفت: اگرچه کمیت آماری پوشش شبکه‌های تلویزیونی، مخابراتی و تلفن همراه استان در ظاهر خوب است به طوری که در پوشش تلویزیونی ۹۴ درصد جمعیت را در بر می‌گیرد اما همان ۵ تا ۶ درصد باقیمانده و کیفیت کار مورد سئوال است و باید این موضوع تحت اقدام جدی قرار گیرد.

استاندار ایلام خواستار همکاری فرمانداری‌های استان و صدا و سیما در راستای تقویت سیستم دیجیتال استان شد و گفت: در شرایط موجود فضای مجازی عملا جای فضای واقعی را گرفته است و به تناسب باید زیرساخت های این حوزه نیز تقویت شود.

سلیمانی با تاکید بر حل مشکل خطوط تلفن همراه، زیر ساخت ارتباطات و آموزش فضای مجازی، گفت: حتی مرکز استان در وضعیت پوشش تلفن همراه مشکل دارد چه برسد به مناطق محروم که جای خود دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه خواستار گرفتن مجوز به کارگیری نیروهای حق و التدریس در استان شد و گفت: بر اساس گزارش اعلام شده در حال حاضر آموزش و پرورش استان ۱۰۰۰ نفر خروجی و ۱۰۰ نفر ورودی دارد که باید در این روند تعادل ایجاد کرد.

سلیمانی خواستار حداکثر استفاده از ظرفیت قوانین موجود در به کار گیری نیروی انسانی شد و گفت: بر این اساس قاعدتا باید به ازای هر ۳ نفر خروجی یک نیرو به کارگیری شود.

وی خواستار تشکیل کمیته خیرین مدرسه ساز در استان شد و گفت: این کمیته می‌تواند در راستای برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در سطح ملی برنامه ریزی کند و از توان و ظرفیت آنها در امر مهم مدرسه سازی استفاده کند.

استاندار ایلام از ابلاغ قسمت عمده اعتبارات استان خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبارات استانی ابلاغ شده است.

وی به عملکرد موفق جذب بودجه ۹۹ با توجه به شرایط سخت مالی کشور اشاره کرد و گفت: استان ایلام با ۷ دهم درصد جمعیت کشور  بیش از ۲ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: نباید با خرد کردن اعتبارات هزینه جدیدی به استان تحمیل شود و توصیه می‌شود پروژه های بالای ۷۰ و ۸۰ درصد پیشرفت در اولویت کارهای عمرانی باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که از منابع و ظرفیت های موجود باید استفاده کرد، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پروژه جدید تعریف نکنند مگر ضرورت داشته باشد و یکساله تمام شود.

سلیمانی خواستار استفاده از کمک بنیادها و نهادها در تکمیل پروژه ها شد و گفت: در شرایط کنونی باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله کمک بخش خصوصی، نهادها و بنیادها و ... برای اتمام طرح ها استفاده کرد.

وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست که لیست ردیف‌های ملی بودجه را اعلام کند و همه مدیران برنامه‌ریزی کنند هفته‌ای یکی دو روز پیگیر بودجه پروژه های ملی و ملی استانی در مرکز باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش استان ایلام قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام تلفن همراه زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور