Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@12:33:37 GMT

موج دوم کرونا در ۵ استان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۵۹۲

موج دوم کرونا در ۵ استان

به گزارش «تابناک»، دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به درگیری عروق در بیماری کووید-۱۹، گفت: وقتی فردی به کرونا مبتلا می‌شود، در آنزیم‌های رگ داخل ارگان‌های مختلف یک ضایعه التهابی ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به آمبولی شود. به همین دلیل است که اگر رگ قلب را بگیرد، منجر به سکته قلبی و اگر هم رگ مغز را درگیر کند، منجر به سکته مغزی می‌شود یا اگر رگ کلیه را درگیر کند، نارسایی کلیه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هفته‌های ابتدایی بروز بیماری که مشاهده شد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دچار ترومبو آمبولی (آمبولی ریه) می‌شوند، متوجه درگیری عروقی نیز شدند. بر همین اساس تمام بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری می‌شوند، برای پیشگیری از آمبولی در آنها برایشان داروهای ضدانعقاد مانند هپارین و... تجویز می‌شود.

مردانی تاکید کرد: بنابراین کووید-۱۹ ربطی به خون ندارد، بلکه عروق را درگیر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی صحن حرم‌های مطهر، اظهار کرد: طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت ارائه کرده، متاسفانه ترس مردم از کرونا ریخته و نسبت به قبل کمتر مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت می‌کنند. بیشتر مسافرت می‌روند و یا در مجامع عمومی حاضر می‌شوند. این اقدامات می‌تواند منجر به افزایش گردش ویروس شود. بنابراین با توجه به این بازگشایی‌ها، همچنان باید مسائل بهداشتی را در همه جا رعایت کنند.

مردانی تاکید کرد: واقعا خطرناک است که فردی که دچار علائم تب، سرفه، تنگی نفس و... است، در مجامع عمومی حاضر شود. بر همین اساس از مردم می‌خواهیم که در صورتی که این علائم را دارند، به هیچ وجه از خانه بیرون نیایند و به طور مرتب دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند. اگر کار ضروری ندارند، در خانه بمانند و فقط در صورت ضرورت سفرهای بین شهری و درون شهری داشته باشند. در غیر این صورت همان اتفاقی که در خوزستان افتاد، گریبانگیر استان‌های دیگرمان هم می‌شود.

وی همچنین گفت: در عین حال مشاغل هم با ظرفیت کامل بازگشایی شده‌اند، اما در تمام ادارات فعالیت آشپزخانه، آبدارخانه، محل سرو غذا و همه جاهایی که منجر به تجمع می‌شود را ممنوع کردند. افراد در محل کار حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند و اگر کسی از کارکنان علامت دارد، جدا از حضور در محل کار خودداری کند. فاصله اجتماعی را در ادارات و کارخانه‌ها و در سایر مکان‌های عمومی حفظ کنند. در عین حال استفاده از ماسک هم در محل کار به ویژه در اتاق‌هایی که بیش از ۱۰ نفر در آن حضور دارند، توصیه می‌شود.

مردانی درباره احتمال بروز موج دوم کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر در خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان موج دوم اپیدمی در حال جریان است. در تهران نیز موج دوم به صورت بسیار آهسته و بطئی پیش می‌رود. حتی ما منتظر موج سوم بیماری هستیم. بنابراین اگر مردم مراقبت نکنند، ممکن است موج سوم بیماری هم اتفاق افتد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس یازدهم سامانه سعدی منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید مسعود مردانی پزشک متخصص ویروس کرونا موج دوم شیوع کرونا کوید ۱۹ عروق خونی مجلس یازدهم سامانه سعدی منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت

آفتاب‌‌نیوز :

جواد افشار منش اظهار کرد: برخورد امروز عصر خودرو سواری پژو از عقب با آمبولانس موجب مرگ حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی امام جمعه بلوک شد که راننده پژو بوده است.

وی افزود: این تصادف همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشینان آمبولانس شامل ۲ تکنسین و یک مصدوم داخل کابین بودند که از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند و توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: باوجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیای حجت‌الاسلام دهقان، بعد از انتقال در بیمارستان امام جیرفت فوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • واژگونی خودروی سواری در خواف منجر به مصدومیت ۵ نفر شد
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عبور از رودخانه منجر به فوت ۲ شهروند شد
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس