Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی گفت: بر اساس پایش‌ها و غربالگری‌هایی که مجموعه‌های بهداشتی در مدت شیوع ویروس کرونا در مناطق عشایری انجام دادند خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به این ویروس در میان عشایر گزارش نشده است.

«علی‌رحم کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با باین اینکه کوچ عشایر از ابتدای اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد اظهار کرد: تعدادی از عشایر که تاکنون کوچ نکرده‌اند به دلیل داشتن مزارع و برداشت محصول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان با بیان اینکه مراحل مختلف کوچ عشایر با همکاری پایگاه‌های بسیج عشایر و خیرین انجام می‌شود افزود: گندزدایی مسیر تردد عشایر به‌صورت مرتب با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام و گروه‌های بهداشتی پایش و غربالگری عشایر را به‌صورت منظم انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در عشایر خوزستان گزارش نشده است اضافه کرد: بر اساس پایش‌ها و غربالگری‌هایی که مجموعه‌های بهداشتی در مدت شیوع ویروس کرونا و رصد مستمر آن انجام داده‌اند خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به این ویروس در میان عشایر گزارش نشده است.

 

کریمی با بیان اینکه امنیت عشایر در طول مسیر کوچ با هماهنگی نیروی انتظامی فراهم می‌شود تصریح کرد: امکانات مورد نیازی مانند آرد، آب‌ آشامیدنی و ... از سوی اداره‌کل امور عشایر تامین می‌شود، همچنین در راستای کمک‌های مومنانه محصولات بهداشتی میان عشایر توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان دو نوع کوچ درون‌استانی و برون‌استانی انجام می‌شود عنوان کرد: در نوع کوچ برون‌استانی عشایر به استان‌های اصفهان، کهگیلویه‌وبویراحمد، همدان، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، ایلام و کرمانشاه کوچ و در کوچ درون‌استانی نیز عشایر عمدتا به سمت ارتفاعات اندیمشک، لالی، اندیکا، ایذه، باغملک و بهبهان حرکت می‌کنند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی رحم کریمی ویروس کرونا کوچ عشایر گزارش نشده ویروس کرونا هیچ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل امورعشایر استان با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر عشایری که تازه وارد استان شده بودند دچار مشکلات معیشتی شدند.
محمودی ابا اشاره به اینکه این عشایر در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان  هستند افزود: پیگیری های  لازم برای جبران خسارت وارد شده به این عشایر در حال انجام است.
وی گفت: زمان تقویم کوچ  عشایر به استان با توجه به هماهنگی‌ها انجام شده و مناسب بودن وضعیت چرای دام در خوزستان ۲۵ اردیبهشت است و عشایر از کوچ زودتر از موعد پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی خسارت

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است