Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه قطری در گزارشی به ارزیابی عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ ستارگان قطر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه «الوطن» قطر امروز در گزارشی به عملکرد لژیونرهای مختلف شاغل در لیگ این کشور با توجه به کشورهایشان پرداخت.

این رسانه قطری درباره عملکرد لژیونرهای ایرانی در این فصل از لیگ ستارگان نوشت: مدرسه فوتبال ایران افول کرده و لژیونرهای ایرانی در این فصل مثل گذشته عملکرد درخشانی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*مرتضی پورعلی گنجی(العربی)

برای مثال مرتضی پورعلی گنجی رهبر خط دفاع العربی در این فصل بود که عملکرد قابل قبولی نداشت و انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان به او وارد شد تا جاییکه بسیاری خواهان فروش او شدند. العربی با حضور مدافع ایرانی در خط دفاعش در این فصل گل های زیادی دریافت کرد که باعث باخت های متوالی شده تا العربی نتواند در میان 4 تیم نخست جدول قرار بگیرد. البته مصدومیت های متوالی او مزید بر علت شد و به عملکردش تاثیر گذاشت. این را نیز نباید فراموش کرد مرتضی یکی از بهترین مدافعان لیگ ستارگان است و عملکرد درخشانش به همراه السد توانایی هایش را نشان داد ولی در العربی افت کرده  و باید به دنبال بازگشت به دوران اوجش باشد.

*کریم انصاری فرد(السیلیه)

کریم انصاری فرد مهاجم ایرانی السیلیه نیز در این فصل عملکرد قابل انتظار را نداشته است. السیلیه وقتی با او قرارداد امضا کرد به دنبال بهتر کردن آمار گلزنی خط حمله اش بود ولی در این مدت این اتفاق رخ نداده است. السیلیه با جذب این مهاجم به دنبال رسیدن به جایگاه های اول جدول بود ولی در نهایت ششم شد و خداحافظی زودهنگامی در لیگ قهرمانان آسیا داشته و در جام امیر قطر نیز ناکام ماند. انصاری فرد در طول این فصل تنها 6 گل به ثمر رسانده است. این آمار نشان دهنده عملکرد نامطلوب مهاجم ایرانی است در حالیکه تیمش در این فصل نیاز به گلزنی بیشتری داشت. در مقایسه آمار مهاجمان عرب در لیگ قطر با انصاری فرد مشخص می شود این بازیکن عملکرد ضعیفی داشته است.

*رامین رضاییان(الشحانیه)

در این میان رامین رضاییان عملکرد نسبتا بهتری در مقایسه با پورعلی گنجی و انصاری فرد داشته است. او به همراه الشحانیه در این فصل 8 گل به ثمر رسانده است البته نتوانسته تیمش را از سقوط نجات دهد و اکنون الشحانیه قعرنشین جدول لیگ ستارگان قطر است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال قطر عملکرد مدرسه لژیونرهای ایرانی پورعلی گنجی لیگ ستارگان انصاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح

منابع خصوصی مصری فاش کردند که دستورالعمل‌هایی به تعدادی از بخش‌ها در سه استان منطقه کانال سوئز: اسماعیلیه، سوئز و پورت سعید، علاوه بر استان‌های شرقی، شمال و جنوب سینا صادر شده است تا سطح آماده باش را افزایش دهند و با اجرای طرح اضطراری که از سه شنبه آینده آغاز می‌شود، تعطیلات را لغو کنند و این ممکن است نشان دهنده حمله قریب الوقوع رفح باشد.

به گزارش ایسنا، منابعی که با العربی الجدید صحبت کردند، توضیح دادند که «به اداره‌های بیمارستانی در استان‌های سه گانه کانال سوئز و استان‌های شرقی اطلاع داده شده است که هر گونه عمل جراحی را برای شهروندان که در این مدت برنامه ریزی شده است به بیمارستان‌های سایر استان‌های مجاور منتقل کنند و همه پزشکان از این استان از مرخصی‌ها بازگردند تا برای هر شرایط اضطراری آماده باشند.

یک منبع دیپلماتیک مصری به العربی الجدید فاش کرد که «دستوراتی به مقامات پرونده فلسطین و اسرائیل در وزارت امور خارجه صادر شده است که تعطیلات خود را از ابتدای هفته آینده لغو کنند».

این منبع توضیح داد که دستورالعمل‌های جدید «در پی نشستی که روز چهارشنبه در قاهره بین رونن بار رئیس شین بت اسرائیل، هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش اشغالگر، سپهبد اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر و عباس کامل، رئیس اطلاعات عمومی مصر برگزار شد، صادر گردید.

از سوی دیگر، این منبع گفت: تلاش‌هایی از سوی دولت آمریکا وجود دارد که می‌توان آن را تلاش‌های لحظه آخری برای مهار پیامدهای عملیات نظامی اسرائیل در رفح و نه جلوگیری از آن توصیف کرد. وی توضیح داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در تلاش است تا به سرعت معامله اسیران را به جریان بیندازد و آن را احیا کند تا عملیات مورد انتظار را تغییر دهد، به طوری که تهاجم به تعویق بیفتد و به آنچه عمل جراحی برای هدف قرار دادن رهبران حماس و محل استقرار آنها نامیده، اکتفا می‌کند.

این منبع فاش کرد که «در نشست مقامات اسرائیلی با مدیر اطلاعات و نیز رئیس ستاد مشترک ارتش مصر، نگرانی‌های مصر در مورد عملیات نظامی و همچنین ماهیت حضور اسرائیل در رفح در طول دوره اجرای عملیات مورد بحث قرار گرفت. در این نشست همچنین بر عدم حضور دائمی نیروهای اسرائیلی چه در محور رفح و چه در محور فیلادلفیا تاکید شد. این منبع همچنین اشاره کرد: «نکاتی وجود دارد که علیرغم بحث‌ها باقی مانده‌اند و توافق شد در جلسه بعدی در روزهای آینده درباره حل و فصل آنها تصمیم‌گیری شود.»

در همین زمینه، سرتیپ سمیر راغب، کارشناس نظامی و راهبردی مصر در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: «شاخص‌های نظامی نشان می‌دهد که عملیاتی در شهر رفح با بسیج ۲ تیپ ذخیره انجام می‌شود و همچنین تیپ‌هایی که برای افزایش کارایی خود حذف شدند، تیپ‌های ۳۶، ۹۹ و ۹۸ هستند. وی افزود: «موضع آمریکا در مورد عملیات از رد به پیشنهاد ارائه کارشناسان برای بحث در مورد عملیات و همچنین توجه به موضوع غیرنظامیان و کمک‌ها در صورت ورود به شهر تغییر کرد.»

وی خاطرنشان کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «عملیات رفح را برجسته‌ترین پروژه در این مرحله می‌داند و از این رو پیروزی را با ورود به رفح مرتبط می‌داند و عدم ورود به این شهر به معنای شکست کل جنگ علیه مقاومت فلسطین است».

راغب ادعا کرد: «یک وضعیت مبادله‌ای بین آمریکا و اسرائیل در رابطه با موضوع پاسخ به ایران وجود داشت و این به عملیات رفح مربوط می‌شد و واشنگتن به اسرائیل فشار می‌آورد که در ازای تحرکات نظامی در مجاورت رفح پاسخی ساده به ایران داشته باشد و این همان چیزی است که در واقع اتفاق افتاد، «پاسخ اسرائیل به ایران در مقایسه با آنچه که اسرائیلی‌ها درباره آن صحبت می‌کردند، چندان بزرگ نبود.»

از سوی دیگر، واصف عریقات، کارشناس و تحلیلگر نظامی فلسطینی در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: «با وجود صحبت‌های مکرر نتانیاهو مبنی بر قصد وی برای حمله به رفح و همچنین اظهارات رهبران نظامی در این زمینه همزمان صحبت‌هایی از آماده باش تیپ‌های توپخانه و ۲ تیپ ذخیره‌ها و اتاق‌های عملیات میدانی سیار وجود دارد، اما معضلات اصلی حضور یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره در رفح همچنان به قوت خود باقی است. اگر اسرائیلی‌ها بخواهند آن را حل کنند با توجه به حساسیت موضوع با طرف مصری، ماه‌ها طول می‌کشد.»

عریقات افزود: همه این‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو از موضوع حمله به رفح به عنوان کارت فشار و عامل تحریک همه طرف‌ها و از سوی دیگر برای سرپوش گذاشتن بر انتقاداتی که ارتشش با آن روبه‌رو است، استفاده می‌کند. این پس از آن است که ارتش اشغالگر در خان یونس مورد حمله قرار گرفت و پس از متحمل شدن تلفات سنگین، مجبور به عقب نشینی لشگر ۹۸ شد و در جبهه شمالی نیز تلفات سنگینی به ارتش این رژیم وارد شد.

این کارشناس نظامی ادامه داد: با توجه به اینکه رفح برای مدت طولانی مورد حملات هوایی مکرر قرار گرفته است، این امر مانع از آن نمی‌شود که نتانیاهو مرتکب حماقت عملیات نظامی علیه رفح نشود. اما هنوز خیلی زود است که در مورد زمان و شکل این عملیات صحبت کنیم به خصوص که تدابیری هستند که باید به عنوان مقدمه عملیات محقق شوند.

از سوی دیگر، یک منبع بلندپایه مصری گفت که تماس‌های مصر با همه طرف‌ها برقرار است و هدف آن دستیابی به آتش‌بس، توقف جنگ و پایان دادن به رنجی است که مردم فلسطین دارند.

کانال خبری قاهره به نقل از این منبع گزارش داد که تماس‌های مصر و اسرائیل در مورد آتش‌بس فقط به هیئت‌های امنیتی محدود می‌شود و آنچه در رسانه‌ها درباره دیدارهای برنامه‌ریزی شده مقامات مصری با اسرائیلی‌ها منتشر شده است، صحت ندارد.

وی تاکید کرد که مصر بارها نسبت به عواقب خطرناک تصمیم رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح هشدار داده است.

رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • پورعلی‌گنجی رفتنی شد!
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • لیگ برای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تمام شد
  • مدافع ملی‌پوش پرسپولیس لیگ را از دست داد
  • ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد
  • ستاره ملی‌پوش پرسپولیس لیگ را از دست داد
  • پورعلی گنجی ساز جدایی کوک کرد
  • ماجرای ابراز علاقه اوسمار به رامین رضاییان