Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو معلم اسدآبادی توانستند که در ایام کرونایی با طراحی نرم‌افزاری به نام “غولک” به دانش‎آموزان الفبا را آموزش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چند سالی می‌شود فضای مجازی وارد زندگی‌مان شده و مرداب‌وار کوچک و بزرگ، پیر و جوان و هر کس را به نوعی در خود کشیده است، در حالیکه عده ای غرق در این مرداب شده اند، کسانی هم با علم و آگاهی از معایب این فضا  بدور مانده و حتی برای دیگران هم تلاش ها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها فضای مجازی بقدری با فضای حقیقی ادغام شده که تفکیک آن بسی دشوار است و به راستی که این فضا همچون چاقوی دو لبه است و بایستی طرز استفاده از آن را دانست تا در این راه ناهموار دچار فرسودگی نشد.

حال در میان فراز و نشیب ها و گُنگ ماندن در بین فضای حقیقی و مجازی همانطور که پیش‌تر گفتیم عده ای هم خود و هم دیگران را از این قهقرا با آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی نجات دادند.

آقایان وصالی و عبدی دو معلم مبتکر و خلاقی که حرفه خود را تنها به تدریس درس و مشق در مقطع خاص محدود نکردند بلکه با بروز رسانی علم و دانش خود راه پیشرفتی برای خود و دانش آموزان شده اند.

غولک، نرم افزار آموزش الفبا 

همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در اسفندماه، این دو معلم که در وندرآباد یکی از روستاهای اسدآباد تدریس می کنند، دست به ابتکار جدید زده ‌و با تولید نرم‌افزاری توانسته‌اند الفبا را به دانش‌آموزان در ایام کرونا آموزش دهند.

این دو معلم که به واسطه تولید این نرم‌افزار بازی آموزشی نامشان در مجازی به ثبت رسیده، نیازمند حمایت هستند تا شاهد ابتکارات زیادی از آنان باشیم‌.

یونس وصالی یکی از این معلمان مبتکر و خلاق در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اینکه اسم نرم افزار آموزش الفبا غولک است، اظهار کرد: این نرم افزار یکی از محبوب ترین بازی های آموزشی است که در ایام کرونایی در کافه بازار بارگذاری و قابل استفاده شد.

وی با بیان اینکه نرم افزار غولک نیاز به اینترنت ندارد و تنها دسترسی به گوشی کفایت می کند، گفت: این نرم افزار می‌تواند مورد استفاده دانش آموزانی که به هر دلیلی عضو شبکه شاد نیستند و اینترنت ندارند باشد.

۸ هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند

وصالی با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند، افزود: این نرم افزار فعلا برای پلتفرم اندروید عرضه شده اما طراحی پلتفرم های ویندوز و iOS به پایان رسیده و بزودی برای این ها عرضه می شوند.

وی با اشاره به اینکه این بازی آموزشی که با تلاش بنده و همکارم آقای عباس عبدی طراحی شده، افزود: دانش آموزان می توانند حروف الفبا، صدا کشی، بخش بخش کردن کلمات، صامت، مصوت و املا یاد بگیرند.

این معلم مخترع با بیان اینکه بازی به زبان قدرتمند سی شارپ طراحی شده و سرعت پردازش بالایی دارد، گفت: بازی گونه ای طراحی شده که نیازی به کمک معلم و اولیا نیست و دانش آموز در طول روند بازی با غول ها الفبا را یاد می‌گیرند.

حمایت های مالی و معنوی سازمان های دولتی بسیار زمان‌بر و محدود است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هنوز حمایتی از ما نداشته است، گفت: برای این نرم افزار حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه شده که هزینه های بازی آموزشی غولک را با هزینه شخصی خودمان متقبل شدیم.

وصالی تصریح کرد: حمایت های مالی و معنوی سازمان های دولتی  بسیار زمان‌بر و محدود است، مثلا” برای پروژه قبلی بعد از چندین ماه پیگیری یکی از ارگان های دولتی ۵ میلیون وام در دو قسط به ما پرداخت کردند، امیدواریم مسئولان به ما کمک کنند که بتوانیم محصولات استاندارد و با کیفیت را به دانش آموزان برسانیم.

وی با بیان اینکه با توجه به مجازی شدن آموزش ها، یک محتوای استاندارد و جذاب برای آموزش به دانش آموزان اول ابتدایی احساس می‌شد، عنوان کرد: دانش آموزان کلاس اول نیاز به تنوع و جذاب بیشتری (فیلم و ..) برای یادگیری هستند بنابراین ما بازی هوشمند و جذابی را برای دانش آموزان تهیه کردیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان نرم افزار دو معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس

 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر این نهاد شکل گرفت، اظهار کرد: معاونت پرورشی سال ۱۳۶۳ در وزارت آموزش و پرورش ایجاد، اما در سال ۱۳۸۰ حذف شد آن هم با این منطق که معلمان در کلاس درس به جز فعالیت آموزشی باید فعالیت پرورشی و تربیتی داشته باشند.
 

 وی افزود: انتظار اقدامات تربیتی از تمام اجزای آموزش و پرورش، صحیح است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تعطیل شود، سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی در مجلس به تصویب رسید و تا به امروز با گذشت ۱۸ سال، رهبر انقلاب به عدم رضایت از معاونت پرورشی اشاره دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از معاونت پرورشی در حوزه مسائل تربیتی این انتظار وجود دارد که فرایند رشد دانش‌آموز را تسهیل کرده و سرعت دهد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد که دانش‌آموز باید در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کند.

فوق‌برنامه‌ها را تعطیل و فعالیت تربیتی جایگزین کنید
پورثانی با اشاره به اینکه اگر مسائل تربیتی حل شود مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مرتفع خواهد شد، مطرح کرد: بنده زمانی که مدیر مدرسه بودم، دانش‌آموزان معدل پایین داشتند و مدرسه برای حل این موضوع کلاس فوق برنامه برگزار می‌کرد، اما بنده برای حل مسائل آموزشی، اقدامات تربیتی طراحی کردم، دانش‌آموزان را به اردو بردیم، کلاس ریاضی فوق برنامه را تعطیل و به جای آن فعالیت‌های تربیتی برگزار کردیم و در نهایت معدل مدرسه ۴ نمره افزایش یافت. وقتی دانش‌آموز از حضور در مدرسه حس خوشایند داشته باشد و برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری نکند، قطعاً به آموزش علاقه مند می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزی دختر از شهر میناب استان هرمزگان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد، او توانسته بود بدون هیچ کلاسی استعداد شعر را در خود شناسایی کرده و رشد دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت در راستای تبیین دلایل شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برای دانش‌آموزان عنوان کرد: کنشگری دانش‌آموزان، یکی از نکات مهم در فعالیت‌های پرورشی است و دانش‌آموز را عنصر فعال و موثر می‌دانیم، ۵۰ هزار گروه جهاد تبین دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۵ نفری و ۷ نفری، اثر تولید می‌کنند. دانش‌آموزان دختر کتاب بی پرده با حجاب و دانش‌آموزان پسران کتاب یک ون شبهه را مطالعه کرده و تولید اثر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار عنصر فعال در قالب بزرگترین رویداد جهاد تبیین را داریم و معتقدیم فضای دانش‌آموزی نباید به فضای تخصصی تبدیل شود، سرودی دارای اهمیت است که در کلاس درس، از محتوای کتاب درسی و توسط معلم و دانش‌آموزان کلاس، تهیه شود.

 پورثانی درباره اقدامات معلم بلاگر‌ها عنوان کرد: دانش‌آموز وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد دانش‌آموزان هستیم. معلم بلاگری که برای جمع کردن فالوئر در فضای مجازی، دانش‌آموز را وسیله می‌کند از تربیت هیچ چیزی دریافت نکرده و رسالت اصلی معلم و تربیت را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت معلم بلاگر‌ها باید در در دو حوزه فعالیت کنیم. نخست؛ حوزه سلبی که وزارت آموزش و پرورش با چند نفر از افراد معلم نما به واسطه حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد کرده است و این افراد از سیستم حذف شده‌اند. برخورد با معلم بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی بوده است و با هر معلمی که شأن معلم یا همان رسالت انبیا را فراموش کند و از دانش‌آموز به عنوان وسیله استفاده کند، برخورد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه دوم؛ اقدامات ایجابی یا فرهنگی است، باید دانش آموزان را نسبت به نقش خود در فضای مجازی آگاه کنیم و در حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای اطلاعات آن‌ها را افزایش دهیم تا خودشان اجازه ندهند که دستمایه این افراد شوند.

وی درباره نحوه گزینش معلمان مناسب و اینکه در برخی موارد شاهد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به دلیل ورود معلمان نامناسب به آموزش و پرورش هستیم، گفت: ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، اما در مقطعی از زمان این دانشگاه تضعیف شد همچنین ۳۰۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و افراد حق التدریس با مصوبه مجلس بدون گذراندن یک روز آموزش وارد مدارس شدند. هم اکنون در گزینش جدید، کانون‌های ارزیابی مستقر هستند که افراد را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم