Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، همزمان با افزایش شمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا و عبور از ۱۰۶ هزار نفر، قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس این کشور، موجی از اعتراض‌های مردمی را به همراه داشته و دولت دونالد ترامپ آخر هفته پرچالشی را پشت سر گذاشته است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که اعتراض‌ها نسبت به قتل جورج فلوید در شهرهای آمریکا که ابتدا به صورت مسالمت‌آمیز انجام شده بود، به خشونت کشیده شد که به درگیری‌ها با پلیس منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی شهرها گزارش‌ها از تیراندازی و غارت مغازه‌ها حکایت دارد.

در این میان انتقادها علیه پیام خشونت‌آمیز اخیر ترامپ در توئیتر همچنان ادامه دارد. در همین حال شماری از معترضان، شب یکشنبه(۱۱ خرداد) مقابل کاخ سفید تجمع کرده و قتل فلوید توسط پلیس آمریکا را محکوم کردند. شیوه قتل این سیاهپوست توسط پلیس آمریکا، احساسات بسیاری را در این کشور و جهان برانگیخته است.

به نوشته خبرگزاری پرنسالاتینا، شهرهای مختلف آمریکا در حالی صحنه اعتراض‌های خیابانی است که ترامپ پیشتر معترضان را تهدید کرده بود.
نیروهای گارد ملی آمریکا در بسیاری از شهرها و ایالت‌های این کشور برای کنترل تظاهرات و ناآرامی‌های اخیر به کار گرفته شده و به دلیل برخورد خشن و سرکوب معترضان مورد انتقاد مردم قرار گرفته‌اند.

ترامپ ضمن حمایت از اقدام‌های خشن و سرکوبگرانه نیروهای گارد ملی، از همه ایالت‌ها و شهرهای درگیر با اعتراض‌های اخیر به قتل شهروند سیاهپوست توسط پلیس، خواسته است از این نیروها برای سرکوب اعتراض‌ها استفاده کنند.
دولت ترامپ در حالی با موج اعتراض‌های مردمی روبرو شده که پیش از این در شیوه مدیریت مقابله با کرونا با انتقادهایی مواجه بود و اکنون با این اوضاع بحرانی، مشکلات دولت را افزایش می‌دهد.
2023

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی اعتراض های خیابانی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی اعتراض ها توسط پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف به ارائه خدمات به شهروندان در شهر و ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای ارائه بهتر این خدمات است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود بعضی از مسائلی که شهر با آن مواجه است، شاید نتوان به سرعت به نقطه مطلوب رسید، اما نقش رسانه‌ها ضمن مطالبه‌گری، ترویج امید و آگاهی‌سازی به شیوه‌ای درست است و مدیریت شهری نیز مکلف است تا به این مطالبه‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: احصای مشکلات اصفهان باید در یک گفت‌وگوی جدی قرار گیرد تا بتوان به بررسی مشکلات آن پرداخت، چراکه دغدغه امروز مدیریت شهری علاوه‌بر اصفهان ستیزی، اصفهان گریزی است و رسانه‌ها به‌طور جدی باید برای رفع این مشکل با مسئولان شهری به گفت‌وگو بپردازند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آب، هوا، محیط زیست و فرونشست از مشکلات فعلی این کلان‌شهر است، اما به جرئت می‌توان گفت، طی دو سال اخیر خدمات و اقدامات بسیاری از سوی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

نادرالاصلی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان برای شهروندان آن‌گونه که باید به امیدآفرینی در شهر نپرداختند، افزود: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

کد خبر 747899

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»