Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید یوسفی رییس اداره حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: ‏‎سرشماری گوزن زرد ‏در بزرگترین زیستگاه طبیعی این گونه جانوری در جهان از دیروز یازدهم خرداد شروع شده و امروز ‏به پایان می‌رسد. ‏

او با بیان اینکه برا ساس ‏‎ ‎نتایج آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۸ جمعیت گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه ‏‏۵۵ ‏راس بود اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال تعداد این گونه ارزشمند جانوری به ۶۰ راس افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی خاطر نشان کرد: حدود چهل سال پیش به منظور جلوگیری از انقراض این گونه با ارزش تعدادی از آن به جزیره اشک ‏دریاچه ارومیه منتقل شد، اما شرایط نا مناسب آب و هوایی و بحران خشک شدن دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر، جمعیت گوزن ‏زرد ایرانی را در این جزیره به کمتر از ۵۵ راس کاهش داد.

رییس اداره حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ‏اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۰ راس گوزن زرد در مناطق ‏مختلف جهان به صورت کاملا اهلی و نیمه اهلی در مراکز نگهداری پرورش داده می‌شوند. ‏

او گفت: جزیره اشک در پارک ملی دریاچه ارومیه به مساحت دو هزار و ۵۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین زیستگاه طبیعی گوزن ‏زرد وحشی در جهان است که به لحاظ پوشش گیاهی غنی و شرایط زیستی مناسبی میزبان خوبی برای گوزن زرد به شمار می ‏رود. ‏

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوزن زرد ایرانی دریاچه ارومیه زیستگاه حیات وحش زیستگاه طبیعی سرشماری حیات وحش دریاچه ارومیه گوزن زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تامین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری خبر داد.

سعید شهند ۶ اردیبهشت ماه، در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب رهاسازی‌شده است. 

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی،طالقان،قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده است،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه ۳ تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان تامین خواهد شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم