Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:50:53 GMT

ارایه خدمات ویژه به بازنشستگان کشوری/تفاوت قراردادها

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۲۳۸

ارایه خدمات ویژه به بازنشستگان کشوری/تفاوت قراردادها

افشین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حدود ۸ میلیون نفر تحت پوشش بیمه  تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قرار دارند، گفت: از این تعداد، ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر بازنشستگان تأمین اجتماعی، حدود ۲ میلیون نفر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شاغلین وزارت آموزش و پرورش و یک میلیون نفر در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تحت پوشش بیمه آتیه‌سازان حافظ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان بزرگترین و مهمترین شرکت بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود، گفت: بخش زیادی از افراد بیمه شده در این شرکت، بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: در بخش درمانی ، فرد نیاز به ویزیت، مشاوره، آزمایش، رادیولوژی، بستری و... دارد؛ اگر شخص بازنشسته را با سایر افراد جامعه مقایسه کنیم هزینه‌های درمانی وی بالاست و متأسفانه حقوق دریافتی این افراد از سایر اقشار جامعه پایین‌تر است.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به نحوه قرارداد آتیه‌سازان حافظ با بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قرارداد بیمه تکمیلی در بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت سرانه‌ای است به این صورت که آنها کانونی دارند که بسته‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی بیمه تکمیلی را بررسی و در نهایت در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند و آتیه‌سازان حافظ نیز موظف است براساس این بسته خدمات موردنظر را به بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه کند.

وی ادامه داد : در مورد بازنشستگان صندوق بازنشستگان کشوری در چند سال اخیر قرارداد آنها تغییر پیدا کرده است، قرارداد به صورت صندوقی شده است به این معنی که صندوق بازنشستگی کشوری تشخیص می‌دهد که به کدام بیمار چه خدماتی و تا چه میزانی پرداخت شود و شرکت بر اساس سقف و مقررات تنظیمی صندوق به ارائه خدمت اقدام می نماید.

مقصودی افزود:هم اکنون در تمام شعب بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  نماینده‌ای از سوی صندوق بازنشستگی مستقر شده است که سندهای بیماران توسط ناظرین صندوق بازنشستگی در شعب آتیه‌سازان حافظ بررسی و تأیید می شود. در این شیوه آتیه سازان حافظ پول بیمارستان ها را پس ازدریافت از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می کند.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به مساعدت اخیر دولت به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اخیراً از سوی دولت مبلغ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای امر درمان بازنشستگان اختصاص داده شده است که در این زمینه پیشنهاد داده‌ایم این هزینه‌ها به سمت استفاده حداکثری بازنشستگان در حوزه درمان سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه جبران هزینه‌ درمان تمامی بیماری ها برای بازنشستگان مهم و ضروری است افزود: با توجه به محدودیت هایی که در منابع وجود دارد پرداخت هزینه بیماران خاص، بیماران سرطانی، قلبی، تنفسی و...بسیار بالاست همچنین با توجه به سن بازنشستگان عمدتا این افراد درگیر بیماریهای عضلانی، اسکلتی و نیاز به ارتز و پروتز و ... خواهند داشت که تمامی این موارد  ازاولویت بالاتری برخوردار است چرا که هزینه های کمر شکن ، منجر به اختلال جدی در معیشت و اقتصاد خانوارها می شود  که امیدواریم با این مساعدت دولت نیازهای به حق بازنشستگان بیش از پیش تأمین شود.

مقصودی ضمن ابراز مسرت از تامین بودجه جدید جهت برطرف کردن نیازهای بازنشستگان در زمینه خدمات درمانی اعلام کرد: قطعا صندوق بازنشستگی از فرصت ایجاد شده در جهت برداشتن گامهای موثری جهت پوشش حداکثری خدمات بازنشستگان استفاده خواهد کرد.

وی افزود در این رابطه ضمن افزایش سقف خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی و پوشش بهتر در بخشهای خصوصی سایر خدمات پاراکلینیک ؛ نظیر آزمایش ، خدمات تصویربرداری و... به سقفهای مناسب تری افزایش پوشش پیدا خواهند کرد. همچنین نیازهای ضروری بیمه شدگان از جمله ویزیت ، دارو ، عصا ، سمعک می تواند باتوجه به مساعدت اخیر دولت در حد منابع تامین شده پوشش مناسبی پیدا کند.

مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در پاسخ به این پرسش که تفاوت قرارداد صندوقی و قرارداد سرانه ای چیست؟گفت: یکی از انواع قرارداد در بیمه تکمیلی که در بیمه گزاران بزرگ منعقد می شود قراردادهای صندوقی است که در این نوع قرارداد ها بیمه گزار علاوه بر تأمین هزینه بیمه شدگان کارمزد پرداخت میکند و بیشترین استفاده را می تواند از منابعی را که در اختیار دارد در قرارداد های صندوقی اجرایی کند.به عنوان مثال در قرادادهای صندوقی برخی از هزینه هایی که مترتب قراردادهای سرانه ای است شامل حال این نوع قراردادها نمی شود و ما به ازای این هزینه ها در قراردادهای صندوقی خریدهای مناسبتری از نظر سقف و کیفیت خدمات ارائه می دهیم.

به گفته وی ، ایراد قرارداد های صندوقی این است که ریسک قرارداد متوجه بیمه گزار هست اما در قرارداد های سرانه ای ریسک متوجه بیمه گر خواهد بود به عبارت دیگر قرارداد سرانه ای گرانتر ولی ریسک متوجه شرکت بیمه گر می باشد و در قرارداد صندوقی بیشترین منابع را ایجاد می کند ولی  ریسک متوجه بیمه گزار است.

کد خبر 4938925