Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:08:38 GMT

یک هزار هکتار از مراتع قم از آفت ملخ پاک‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۳۷۶

یک هزار هکتار از مراتع قم از آفت ملخ پاک‌سازی شد

عباس پور میدانی در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: سال گذشته وضعیت مراتع قم به دلیل تخم‌گذاری گسترده ملخ‌ها، برای تکثیر و تولید این نوع از آفت‌های گیاهی مهیا بود.

وی بابیان این‌که امسال انتظار داشتیم با طغیان وسیع ملخ‌ها در سطح مراتع و پوشش‌های گیاهی استان مواجه باشیم، افزود: به همین علت در ماه‌های پایانی سال ۹۸ کار پایش مراتع را آغاز کردیم و مناطقی که تخم‌گذاری شده بود، شناسایی شد که متشکل از ۳۰ هزار هکتار از کل ۷۲۳ هزار هکتار مراتع استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اذعان به این‌که به لحاظ زیست‌محیطی امکان مبارزه شیمیایی با آفت‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی وجود ندارد، اضافه کرد: ولی با توجه به وضعیت خاص قم و جذب نوری که در این شهر است، پنج یا ۶ نقطه را در اطراف شهر شناسایی کردیم، و با ملخ‌ها قبل از اینکه توانایی پرواز پیدا کنند، با حداقل سموم مبارزه شد تا مبارزه راحت انجام شود.

پور میدانی گفت: در مواردی در یک هکتار مرتع بیش از ۴۰۰ هزار ملخ وجود داشت، و این ملخ‌ها، مهاجر نیستند، بلکه بومی استان به شمار می‌آیند، که به دلیل روشنایی در مناطقی از شهر به سمت آن حرکت می‌کنند، و ما نیز به هر منطقه‌ای که حرکت کردند، آن را شناسایی کردیم، و این مبارزه مستمر را باهدف حفاظت از مناطق مسکونی و مزارع ادامه می‌دهیم، تا پراکندگی آن‌ها را کاهش دهیم.

برچسب‌ها مراتع قم منابع طبیعی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع قم منابع طبیعی ملخ صحرایی مراتع قم منابع طبیعی ملخ صحرایی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی

سردار بهدانی فردفرمانده انتظامی استان یزد در این دیدار از اجرای موفقیت آمیز طرح نور در استان یزد خبر داد و گفت: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.

وی، اجرای طرح نور و مقابله با بدحجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از زمان اجرای این طرح شاهد حمایت قشر‌های مختلف مردم از اجرای این طرح بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد، انجام وظایف دستگاه‌های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی مقابله فراگیر با بدحجابی صورت می‌گیرد که سایر دستگاه‌ها که در قانون مطرح شده اند، نیز به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطر نشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی قرار دارد.

سردار بهدانی فرد، اظهار داشت: خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرند به تذکر‌ها توجه می‌کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت صورت گیرد. 

فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود: تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت، تذکر لسانی و امربه معروف فرد اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود. 

سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر اجرای طرح نور در شهر، این طرح در خودرو‌ها و اصناف و فضای مجازی هم اجرا می‌شود.

جمعی از اعضای جبهه فرهنگی یزد با حضور در دفتر فرماندهی انتظامی استان، از اجرای طرح نور حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع