Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:20:32 GMT

فاطمه ۵ ساله به سه کودک زندگی دوباره داد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۴۵۲

فاطمه ۵ ساله به سه کودک زندگی دوباره داد

ایسنا/هرمزگان رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اهدای اعضای بدن کودک ۵ ساله مرگ مغزی که منجر به نجات جان سه کودک نیازمند عضو شد، خبر داد.

دکتر محمود حسین پور صبح امروز(۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: کودک ۵ ساله ساکن بندرعباس که در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده تحت عمل جراحی اهداء عضو در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: دو کلیه و کبد این کودک خردسال  که بر اثر تصادف با خودرو در یکی از محلات بندرعباس دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با تلاش کادر جراحی و واحد اهدای عضو دانشگاه اعضای بدن این کودک برای پیوند به ۳ بیمار نیازمند به شیراز فرستاده شد.

همچنین فلوشیپ جراحی پیوند گفت: پدر و مادر این دختر بچه ۵ ساله قطعا ایثار و فداکاری کردند و در این موقعیت حساس از زندگی شان رضایت به عمل جراحی و اهدای عضو دادند.

دکتر عدالت زارعی افزود: جان این کودک موجب نجات جان حداقل سه کودک دیگر شده که خانوده هایشان مدت ها در صف انتظار، آی.سی.یو، بخش پیوند و سایر مراکز و بخش ها بودند و اکنون منتظر رسیدن اعضاء برای پیوند هستند.

پدر فاطمه ۵ ساله گفت: تصمیم بنده برای اهدای اعضای بدن فرزندم چیزی شبیه معجزه بود و اصلا از قبل هیچ تصوری برای انجام این کار نداشتم؛ لحظه ای با خدا خلوت کردم و با خود گفتم اگر فاطمه را همینگونه به خاک بسپارم هیچ اتفاق مهمی نمی افتد و فقط اندامهای فرزندم که می تواند جان سه کودک دیگر را نجات دهد، در زیر خاک از بین میرود.

موسی احمدی بیان کرد: تصمیم به این اقدام خداپسندانه گرفتم و موضوع را با همسرم در میان گذاشتم؛ با وجود اینکه همسرم در شرایط روحی مناسبی قرار نداشت ولی با دیدن تصمیم بنده و آرامشی که از انجام این اقدام داشتم قبول کرد.

وی عنوان کرد: با وجود از دست دادن فرزندم و غم و اندوه بسیار زیادی که داشتم؛ اما با تصمیمی که به اهدای عضو گرفتیم یک حس آرامش به خودم و خانواده ام دست داد؛ و با این کار نجات بخش جان ۳ فاطمه دیگر شدیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي عضو اهدای عضو سه کودک ۵ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 تصاویری از سیل اخیر در استان کرمان را منتشر شده که نشان می‌دهد، کودکی که رودخانه پشت‌رود بم بر اثر سیلاب او را به همراه خود می‌برد، در اتفاقی معجزه‌آسا نجات پیدا می‌کند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان