Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@06:25:48 GMT

تجمع دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی، ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۵۱۲

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته و با مشخص شدن تصمیم نهایی کمیته ملی کرونا برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، جلسات مشترکی با مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار شد و در نهایت شرایط برگزاری امتحانات حضوری بررسی و در قالب دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخلاف سال های گذشته که همه رشته ها و گرایش ها هر روز و به صورت فشرده امتحانات نهایی را برگزار می کردند اما امسال امتحانات یک روز در میان برگزار می شود. به عنوان مثال برخی امتحانات رشته نظری در یک روز و امتحانات رشته  های دیگر در روز دیگر برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده ها مبنی بر عدم رعایت قواعد بهداشتی از سوی همه مدارس، اظهار کرد: اگر شرایط بهداشتی در یک حوزه امتحانی رعایت نشد دانش آموزان می توانند موارد را به اداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه و یا منطقه آموزش و پرورش مربوطه گزارش کنند.

حمیدی مثال هایی از برخی نکات ضروری مندرج در دستورالعمل بهداشتی برگزاری امتحانات ذکر کرد و گفت: به عنوان مثال فاصله بین صندلی ها از همه جهات باید دو متر باشد و همه حوزه های امتحانی باید آن را رعایت کنند. این پروتکل فقط مختص امتحانات نهایی نیست و اگر قرار باشد آزمون حضوری دیگری همانند آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار بشود باید آن ها را رعایت کرد.

وی افزود: همچنین دانش آموزان بعد از ورود به مدرسه نباید تجمع کنند و باید از همدیگر فاصله بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئول اجرای پروتکل بهداشتی برگزاری امتحانات، مدیر مدرسه و رئیس حوزه امتحانی است گفت: نظارت بر حسن اجرای پروتکل ها نیز به روسای مناطق و همین طور نمایندگان وزارت بهداشت واگذار شده است. 

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی انور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: امتحانات نهایی پایه متوسطه با پیگیری‌های صورت گرفته، در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخور پوله و سیدالشهدای چهار تخته برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون برگزار می‌شود.

رحیمی انور تصریح کرد: در گذشته، دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد باید کیلومترها راه سخت گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می‌کردند و برای ۱۲۰ دانش آموز در این چهار حوزه امتحانی، خطرات جاده‌ای وجود داشت و هزینه‌های زیادی برای طی کردن در مسیرهای سخت گذر به آنها تحمیل می‌شد.

کد خبر 6097087

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی