Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رییسه مجلس از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم را نظارت بر اجرای قوانین عنوان کرد و گفت: مهمترین اولویت مجلس باید سر و سامان دادن به مسایل اقتصادی و معیشت مردم باشد.

«محسن پیرهادی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید به صورت جامع همه مطالبات را پیگیری کند یعنی نیازهای جامعه را شناسایی و آنها را طبق اسناد بالادستی دنبال کند و برای آنها برنامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم مجلس باید در حوزه نظارت کارهایش را پیش ببرد. مجلس یازدهم باید خودش را در حوزه نظارت تقویت کند. شاید ما نیاز به قانونی جدید نداشته باشیم. درست است جاهایی از قانون نیاز به اصلاح دارد مثلا در حوزه های اقتصادی و تولیدی قوانین باید اصلاح شوند اما آن چیزی که باید اولویت مجلس یازدهم باشد، بحث نظارت است.

 

وی افزود: مهمترین بخشی که در بحث نظارت مهم است، اجرایی شدن قانون و قوانین مصوب است و باید در حوزه نظارت آن قدر قوی عمل کنیم که تمامی قوانین مصوب به درستی اجرایی شوند البته باید توجه داشت که در برخی جاها نیز تطبیق قوانین باید صورت گیرد و از موازی کاری و هم پوشانی جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم؛ به علت تحریم ها و همچنین مسایلی که مربوط به ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد بوده است ما در بحث های اقتصادی دچار مشکل هستیم. از جمله اقدامات کوتاه مدتی که مجلس باید انجام دهد، اقدام در حوزه تولید، اشتغال و معیشت مردم است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه مجلس یازدهم باید این باشد که در زندگی جاری مردم مشکلی ایجاد نشود البته باید توجه داشت که ما دچار محدودیت منابع هستیم و با آگاهی نسبت به این مسئله باید کار کنیم ولی در هر صورت واقعیت امر این است که کار و فعالیت مجلس یازدهم و اولویت نمایندگان باید اقتصاد و حل مشکلات معیشتی و سر و سامان دادن به اقتصاد کشور باشد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس