Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- اولین نفتکش های ایران که هفته گذشته سوخت خود را تحویل دادند، از بنادر ونزوئلا راهی شده اند. نفتکش فورچون در روز یکشنبه به سمت بندر عباس ایران حرکت کرد و نفتکش فارست در روز شنبه پالایشگاه کاردان را ترک کرد.

به نقل از رویترز، اطلاعات رفینیتیو آیکون نشان می دهد دو نفتکش ایرانی که محموله سوخت خود را به ونزوئلا تحویل داده اند، در راه بازگشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور آمریکای جنوبی پمپ بنزین های خود را برای دریافت این بنزین آماده می‌کند.

این محموله ها به کمبود سوخت در ونزوئلا پایان می دهند. پس از 3 ماه سهمیه بندی بنزین، حالا مردم ونزوئلا برای خرید بنزین ایرانی که از روز دوشنبه در پمپ بنزین هایشان ارائه می شود صف می کشند. این بنزین طبق یک سیستم جدید متشکل از یارانه ها و شاخص قیمت بین المللی بنزین ارائه می شود.

این سیستم جدید به بیش از دو دهه عرضه بنزین تقریباً رایگان در ونزوئلا پایان می دهد.

اولین نفتکش های ایران که هفته گذشته سوخت خود را تحویل دادند، از بنادر ونزوئلا راهی شده اند. نفتکش فورچون در روز یکشنبه به سمت بندر عباس ایران حرکت کرد و نفتکش فارست در روز شنبه پالایشگاه کاردان را ترک کرد.

 

از آنجایی که هر دو کشور ایران و ونزوئلا تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، واشنگتن به دقت این عرضه سوخت را تحت نظر دارد و به دولت ها، بنادر، مالکان کشتی ها و شرکت های بیمه هشدار داده در صورت کمک به این نفتکشها جریمه خواهند شد.

رانندگان در ونزوئلا در اکثر 1800 پمپ‌بنزین این کشور می‌توانند 60 تا 120 لیتر در ماه با قیمت یارانه‌ای 2.5 سنت در هر لیتر بنزین خریداری کنند و پس از پر شدن سهمیه شان بنزین را گران تر می خرند.

وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد به 200 پمپ بنزین مجوز فروش سوخت با قیمت شاخص بین‌المللی بدون سهمیه داده شده است. قیمت اولیه در این پمپ بنزین ها 50 سنت در هر لیتر خواهد بود.

 

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پمپ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

سخنگوی ارتش یمن از سرنگونی پهپاد آمریکایی و هدف قرار دادن نفت کش انگلیس در آب‌های دریایی سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای  مسلح یمن بامداد امروز شنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

او گفت که «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام ماموریت های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از یمنی‌ها به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل و کشورهای آمریکا و انگلیس تقدیر و تشکر کرد.

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور