Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی، گفت: افرادی که سیگاری هستند بیشتر دچار بیماری های مزمن ریوی می شوند و آسیبی که به مخاط وارد می شود بسیار بالاتر از افراد معمولی است.

وی افزود: افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند بسیار آسیب پذیرترند به نحوی که ۳۳ درصد کشندگی کرونا در بیماران دارای سرطان ریه بیشتر است.

رئیسی ادامه داد: مصرف قلیان، افراد را برای بیماری کرونا بسیار مستعد بیماری می کند لذا توسط دادستانی ها عرضه قلیان ممنوع شده چون قلیان منبع اصلی انتقال این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: شعار امسال دخانیات «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات در آنها» است. زیرا شاهدیم که برای تبلیغات مصرف مواد دخانی حیله های زیادی توسط تولیدکنندگان دخانیات صورت می گیرد.

رئیسی افزود: این صنایع گاهی برای سیگار کشیدن یک بازیگر مشهور در یک فیلم حتی حاضرند کل هزینه فیلم را بپردازند. استفاده از تبلیغات هوشمند در فضای مجازی ترفند دیگر این صنایع برای تشویق جوانان به مصرف مواد دخانی است.

وی در خصوص تشدید نظارت ها بر مکان های عرضه کننده مواد دخانی، گفت: تعداد مراکز عرضه پیش از کرونا ۱۹ هزار و ۶۱۸ مرکز بود. واحدهای صنفی که به طور خودجوش پس از این بیماری اقدام به قطع عرضه کردند ۴۰ درصد بود.

رئیسی افزود: اماکن عرضه کننده ای که پلمب شدند ۸ هزار و ۵۲۸ امکنه بودند و ۴ هزار و ۲ مرکز هم تذکر جدی گرفتند تا قلیان را جمع آوری کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اظهار تاسف از انداختن ته سیگار آغشته به بزاق افراد یا انداختن خلط توسط افراد سیگاری در امکان عمومی، این کار را موجب کمک به شیوع کرونا دانست و خواستار رعایت موارد بهداشتی در این زمینه شد.

* مهر

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید