Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@13:59:40 GMT

ترامپ گروه آنتیفا را تروریست نامید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۹۵۱

ترامپ گروه آنتیفا را تروریست نامید

به گزارش افکارنیوز،

همزمان با دور جدید ناآرامی‌های خشونت‌آمیز در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد، جنبش خیابانی ضد فاشیستی موسوم به «آنتیفا» را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می‌کند.

اخبار بین الملل-ترامپ دیروز(یکشنبه) در توئیتی نوشت: ایالات متحده آمریکا آنتیفا را به عنوان سازمان تروریستی اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیام بار دادستان کل آمریکا از این سخنان ترامپ حمایت کرده و گفته، «تحریک به خشونت و اعمال خشونت توسط آنتیفا و دیگر گروه‌های مرتبط با آشوب‌ها تروریسم داخلی است و مطابق بر آن با این گروه‌ها برخورد خواهد شد.»

تارنمای هیل در توضیح این گروه نوشت: فعالان آنتیفا که ترامپ این گروه و حامیانش را «چپ افراطی» توصیف می‌کند از زمان پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی فعالیت‌های مشهودتری را داشته‌اند.

کارشناسان تروریسم در آمریکا در واکنش به اعلام تروریستی خواندن این گروه، گفتند آنتیفا یک سازمان غیرمتمرکز  بوده و سازمانی سنتی با رهبری مشخص محسوب نمی‌شود. همچنین برخی کارشناسان به دیگر سازمان‌های تروریستی راست‌افراطی در آمریکا اشاره کرده‌ که چنین عنوانی را از سوی دولت دریافت نکرده‌اند.

اعتراض‌ها در آمریکا از شهر مینیاپولیس و به دنبال یادبود کشته شدن جورج فلوید آغاز شد. این شهروند سیاهپوست آمریکایی بعد از آن که افسر پلیس سفیدپوست در خیابان و مقابل مردم، حدود ۹ دقیقه با زانو به گلوی او فشار آورد جان باخت. در ابتدا، اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز بود اما طولی نکشید با حضور هزاران معترض جوان در شهرهای مهم آمریکا از کنترل خارج شد.

دموکرات‌ها در آمریکا از مقصر دانستن مستقیم گروه آنتیفا در تحریک اعتراض‌ها خودداری کرده‌اند هر چند که «بیل پلاسیو» شهردار نیویورک روز یکشنبه تائید کرد که «جنبش آنارشیستی» که سازماندهی خوبی دارد «با دستور کار روشن اعمال خشونت» در پشت پرده اعتراض‌ها قرار دارد.

وی دریک نشست خبری گفت: من آنها را فقط معترض نمی‌دانم؛ آنها کسانی هستند که در یک الگوی نظام‌مند سازمان‌دهی شده برای اعمال خشونت به خیابان‌ها آمده‌اند. ما شاهد پدیده ای جدید نه تنها در نیویورک بلکه در سراسر آمریکا هستیم که باید آن را شناسایی کرده و مدیریت کنیم.

به نوشته واشنگتن تایمز، حدود ۵ هزار نفر از نیروهای گارد ملی یکشنبه شب در ۱۵ ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا برای کنترل حملات، غارت و دیوارنویسی‌ها در لس آنجلس، دالاس و آتلانتا به حالت آماده باش درآمدند.

پیشتر در اعتراض‌های نژادپرستان در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا، آمریکایی ها با امضای توماری از ترامپ خواسته بودند آنتیفا را که به گفته آنها در درگیری با سفیدپوستان برتری‌طلب نقش مهمی داشته است، به عنوان سازمان تروریستی اعلام کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترامپ تروریستی آمریکا آمریکا تروریستی ترامپ اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است