Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دو ماه نخست امسال بیش از ۲ میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حجم صادرات کالا‌های غیر نفتی در بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران به بیش از ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفیفی پور افزود: در این مدت ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر منطقه ترانشیپ شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی در بندر شهید رجایی را ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تن اعلام کرد و گفت: ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تن انواع فرآورده نفتی نیز در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۱۰ درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در مدت زمان یاد شده، ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت و ۱ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۹ تن نیز واردات کالای غیر نفتی داشتیم که کاهش ۲۰ درصدی را در این حوزه نشان می‌دهد.

عفیفی پور افزود: در دو ماه نخست امسال یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شد که رشد ۳۲.۶ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷ تن فرآورده نفتی ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، ۵۸۳ فروند کشتی به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد.

عفیفی پور افزود: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند کشتی با تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند نیز با تناز زیر هزار تن بوده است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی هرمزگان بندرعباس مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بندر شهید رجایی تن کالای غیر عفیفی پور غیر نفتی هزار تن دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آب گرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناورهای مواجه با شرایط مضطر موتور لنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین سانحه در عسلویه

شکیبی نسب ادامه داد: در سال یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت و خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناورهای ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناورها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریا روی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

فعالیت ۷ شناور ناجی

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جست و جو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمد عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

کد خبر 6087440

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد