Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ١١١٣ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٣١ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ٩٩ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۷.۴ درصد افزایش و از نظر مبلغ ٢٦ درصد کاهش نشان می‌دهد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حدود 6 میلیون و 100 هزار فقـره چک به ارزشی بیش از ٦٥٢ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ٩٩ در کل کشـور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 36 درصد و 56.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود یک میلیون و 800 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٣ ٦ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

در فروردین ماه امسال 47.1 درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با 28.9 درصد، 10.2 درصد و ٨ درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین 59.8 درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (٤٧ درصد)، اصفهان (6.8 درصد) و خراسان رضوی (٦ درصد) مبادله شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

در فروردین ماه ٩٩ در کل کشور حدود ٥ میلیون فقره چک به ارزشی بیش از ٥٢١ هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 41.3 درصد و 60.4 درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 81.7 درصد و ٨ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در اسفندمـاه ٩٨ به ترتیب معادل 89.1 درصد و 88.2 درصد و در فروردین ماه ٩٨ به ترتیب برابر 90.2 درصد و 89.2 درصد بوده است.

حدود یک میلیون و 400 هزار فقره چک به ارزشی حدود ٢٤٨ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ٩٩ در استان تهران وصول شد که از نظر تعداد 78.5 درصد و از نظر ارزش ٨١ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استانهای گیلان (٨٧ درصد)، قـزوین (86.3 درصد) و گلستان(85.7 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کردستان(74.4 درصـد)، هرمزگان(77.2 درصد) و ایلام (77.8 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به‌ ترتیب به استان‌های خوزستان (86.2 درصد)، کرمانشاه (85.6 درصد) و گیلان (84.7 درصـد) اختصاص یافته است و استان‌های قم (69.3 درصد)، هرمزگان (69.5 درصد) و کردستان (75.8 درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

حدود ١١١٣ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٣١ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ٩٩ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 7.4 درصد افزایش و از نظر مبلغ ٢٦ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 18.3 درصد و ٢ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلـغ چک‌های برگشت داده شده در اسفندماه ١٣٩٨ به ترتیب معادل 10.9 درصد و 11.8 درصد و در فروردین ماه سال ٩٨ به ترتیب برابر 9.8 درصد و 10.8 درصد بوده است.

در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ٣٧٩ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٥٨ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد 21.5 درصد و از نظـر ارزش ١٩ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چکهای مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های کردستان (25.3 درصد)، هرمزگان (22.8 درصد) و ایلام (22.2 درصـد) اختصاص یافته است و استان‌های گیلان (١٣ درصد)، قزوین (13.7 درصد) و گلستان (14.3 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل تعداد چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های قم (30.7 درصـد)، هرمزگان (30.5 درصد) و کردستان (24.4 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های خوزستان (13.8 درصد)، کرمانشاه (14.4 درصـد) و گیلان (15.3 درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی به تفکیک علل

حدود ١ ٩٢ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٢٧ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ٩٩ در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد 98.1 درصد و از نظر ارزش 96.9 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در ماه مورد بررسی در استان تهران حدود ٣٧١ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٥٦ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 97.9 درصد و از نظر مبلغ 95.9 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بانک مرکزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک مرکزی دلایل کسری یا فقدان موجودی اختصاص یافته است و استان درصد کاهش نشان می دهد ترین نسبت ارزش چک چک های برگشتی به کل برگشت داده شده چک های وصولی به کل درصد از کل چک کل چک های مبادله چک های مبادله ای استان تهران ترتیب به استان برگشت داده شد چک های برگشت ماه مذکور تعداد و مبلغ چک های وصول ماه مورد بیش ترین وصول شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکهزار و ۳۵۸ پرونده تخلف اقتصادی فروردین ماه امسال، وارد شعب این نهاد شد و کار رسیدگی به آنها انجام شده است.

وی بیان داشت: از این تعداد پرونده یکهزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات بوده است.

لقمانی اظهار داشت: همچنین ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده نیز مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

وی افزود: گزارش این تعداد فقره پرونده وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و عملکرد این سازمان در رسیدگی به پرونده‌های مذکور مطلوب بوده است.

کد خبر 6087770

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی