Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: وقتی در علمی مسلط باشیم، دیگران دنبال ما خواهند آمد لذا می‌توان مرجعیت علمی را مساوی با اقتدار علمی و ملی دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید مهمدمهدی هادوی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رییس مرکز ساخت داخلی ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه رادیویی «گفت‌وگوی علمی» با تأکید بر اینکه مرجعیت علمی سبب اقتدار کشور خواهد شد، گفت: اگر علم را در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم طبیعت را به تسخیر در بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علمی به عنوان مرجعیت علمی در نظر است که سبب اقتدار کشور در حوزه‌های گوناگون می‌شود و بنابراین هر علمی را به عنوان مرجعیت علمی نمی‌توان در نظر گرفت.

هادوی با بیان اینکه باید در علمی که برای کشور اقتدار می‌آورد، مرجع باشیم، عنوان کرد: وقتی در علمی مسلط باشیم، دیگران به دنبال ما خواهند آمد و در نتیجه می‌توان مرجعیت علمی را مساوی با اقتدار علمی و ملی دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه قدرت یافتن در علم به معنی ظلم کردن و تحت سلطه درآوردن دیگران نیست، اظهار کرد: وقتی افراد به دنبال کمال گرایی هستند، می‌توانند با مراجعه به مرجعیت علمی از آن‌ها استفاده کنند و در این مسیر اقتدار علمی و ملی نمایان می‌شود. در چشم انداز نقشه جامع علم و فناوری کشور، بر مرجعیت علمی ایران در جهان تأکید شده است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف مهم، باید برنامه‌ریزی داشت و نمی‌توان مدعی شد بدون برنامه‌ریزی و تعریف صحیح به آن دست یافت.

رئیس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره علومی که باید به آن ورود کنیم گفت: برای دستیابی به مرجعیت علمی هم باید در علم فنی و مهندسی، هم در علوم انسانی و هم علوم مدیریتی و همچنین پایه ورود کنیم.

وی تصریح کرد: باید در هرکدام از حوزه‌های علمی، بر اساس نیاز‌ها ورود کرد و در واقع باید بدانیم در هر بخش قرار است چه نقشی را ایفا کنیم. در حوزه فنی و مهندسی باید حل مسئله جامعه و مرجعیت را در دستور کار قرار دهیم و برای چنین امر مهمی نیازمند داشتن یک صنعت شکوفا هستیم که در این راستا باید کالای با کیفیت ایرانی تولید کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرجعیت علمی دانشگاه تربیت مدرس اقتدار ملی صنعت مرجعیت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار وح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

نقش مهم علم و فناوری در معادلات امروز دنیا

در ابتدای این دیدار، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 6093154

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند