Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@13:02:39 GMT

آیا خورشید از خواب بیدار شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۱۸۴

آیا خورشید از خواب بیدار شده است؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان اعلام کردند که خورشید از اکتبر سال 2017 شعله های قوی تری را از خورد خارج کرده است فورانی که توسط محققان در رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید در حال مشاهده است.

شعله های خورشیدی انفجار پرتوهای ناشی از لکه های خورشیدی (تکه های موقت تیره و نسبتاً خنک در سطح خورشیدی) است که دارای میدان های مغناطیسی بسیار قوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان شعله های آتش را به سه دستهC ، M و X طبقه بندی می کنند. هر کلاس 10 برابر قدرتمندتر از گروهی است که در زیر آن قرار دارد. شراره‌های M 10برابر از شعله های C قوی تر هستند، اما 10 برابر ضعیف تر از وقایع کلاس X هستند.

اکنون شاهد فوران کلاس M هستیم شاید این اتفاق انقدرها هم بزرگ نباشد(نسبت به X ) اما این طوفان می‌تواند نشانه این باشد که خورشید در حال طغیان است و تا مرحله فعال تر خود را ادامه خواهد داد.

مقامات ناسا گفتند این طغیان می تواند نشانه این باشد که خورشید در حال رفتن به مرحله فعال تر از چرخه فعالیت 11 ساله خود است. اگر اینگونه باشد، جدیدترین چرخه معروف به چرخه خورشیدی 24، ممکن است قبلاً به پایان رسیده باشد.

دانشمندان شروع چرخه‌های جدید خورشیدی به نام « solar minimum » را تخمین می زنند. مقامات ناسا اعلام کردند که مشاهدات خورشیدی و شمارش لکه های آفتاب حداقل شش ماه زمان لازم دارد تا از آن طریق زمان این اتفاق تخمین زده شود.

از آنجا که solar minimumحداقل با کمترین تعداد لکه‌های خورشید در یک چرخه تعریف شده، دانشمندان باید از قبل آن را بررسی کنند.

انتهای پیام/

178 / 336 خورشید لکه خورشیدی ناسا فوران خورشید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خورشید لکه خورشیدی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن