Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:52:00 GMT

کشف گور جمعی در جنوب طرابلس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۵۸۲

کشف گور جمعی در جنوب طرابلس

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی از کشف یک گور جمعی در منطقه بازپس گرفته شده از نیروهای تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آنادولو» به نقل از وزارت کشور لیبی از کشف یک گور جمعی در جنوب طرابلس خبر داد. بنابر بیانیه این وزارتخانه، این گور در منطقه «سعدیه» که از نیروهای وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» باز پس گرفته شده، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مادر و پدر و دو فرزندشان در این گور دفن شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، به دنبال سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، دولت جدید لیبی تحت توافقی سیاسی به رهبری سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد. از آوریل سال ۲۰۱۹ نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر با این دولت که ترکیه با آن اعلام همبستگی کرده، در جنگ قدرت هستند.

به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست «فایز السراج» مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

ژنرال حفتر از ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۸ با چراغ سبز عربستان سعودی و حمایت سیاسی و تسلیحاتی این کشور و کشورهای عربی مصر و امارات درصد تصرف شهر طرابلس (پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت سراج) برآمد ولی با ورود نظامی ترکیه و حمایت‌های قطر این حملات بی‌نتیجه ماند و طی چند ماه گذشته نیروهای حفتر متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گور جمعی خلیفه حفتر بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا

دریافت 28 MB کد خبر 6087864

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند