Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@16:04:18 GMT

مجموعه «شعر ما» به دست نوجوانان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۷۶۸

به گزارش ایلنا، فاطمه سالاروند (دبیر مجموعه ۱۰ جلدی «شعر ما») گفت: «ایده مجموعه «شعر ما» در پاییز سال ۱۳۹۸ شکل گرفت و قرار شد منتخبی از شعرهای شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت برای نوجوانان منتشر شود.»

او افزود: «از همان ابتدا قرار بر چاپ ۱۰ گزیده مستقل از ۱۰ شاعر بود. برای انتخاب شاعران، با در نظر گرفتن گوناگونی سلیقه و علاقه‌های مخاطبان، علاوه بر تنوع قالب‌ها (کلاسیک، نیمایی، سپید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری را در نظر داشتیم و به همین منظور نام‌های متنوعی در این مجموعه به چشم‌ می‌خورد که در این میان می‌توان به شمس لنگرودی تا محمدحسین مهدوی (م. موید) و محمدعلی بهمنی و... اشاره کرد.»

دبیر مجموعه «شعر ما» در توضیح شیوه گردآوری این آثار گفت: «برای انتخاب شعرها با بسیاری از دوستان شاعر گفت‌وگو کردیم و در مواردی هم فقط به خواندن کتاب‌های چاپ شده بسنده نکردیم و برای یافتن برخی شعرهای پراکنده، مجله‌های مختلف و صفحه‌های مجازی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برخی از این دوستان، لطف کردند و تعدادی شعرهای چاپ نشده را نیز در اختیار ما قراردادند.»

این شاعر ادامه داد: «مهم‌ترین اصل در انتخاب شعرها، توجه به سن و سال و حس و حال مخاطب نوجوان بود. پس با در نظر داشتن نیازها و گرایش‌ها و درک و فهم متفاوت نوجوان امروز و در عین حال جلب توجه او به تماشای ابعاد دیگری از زندگی، کشف‌های جدید و تجربه‌های تازه و... به این انتخاب‌ها رسیدیم.»

وی ادامه داد: «از این ۱۰ مجموعه پنج دفتر در مرحله پایانی چاپ و چهار دفتر در مرحله صفحه‌آرایی است.»

بنا بر اعلام اداره‌کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مجموعه در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شعر ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ گنبدی به منطقه عملیاتی یادمان بازی دراز اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام راهیان نور سال جاری با اعزام غرب کشور و منطقه عملیاتی یادمان بازی دراز به تعداد ۵۰ نفر و در مدت ۴ روز از شهرستان گنبدکاووس طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات بازی دراز نماد مقاومت و حماسه آفرینی رزمندگان غیور اسلام است. اعزام‌های راهیان نور دارای برکات فراوانی است که اهم آن ایجاد پیوند قلبی نوجوانان با شهدا و ارزش‌های اسلامی ناب متبلور شده در دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا است.

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس یا اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نوجوانان و جوانان را به مرحله عقیده و شناخت می‌رساند، گفت: سفرهای راهیان نور مشاهده قدرت علمی و معنوی رزمندگان ما که در دانشگاه دفاع مقدس از مرحله عقیده به باور و ایمان رسیده بودند فرصت مغتنمی است.

کد خبر 6099611

دیگر خبرها

  • ۵۰ گنبدی به منطقه عملیاتی یادمان بازی دراز اعزام می شوند
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • دعوت از ورزشکار خراسان جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ