Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سعادتمند، مدیر عامل باشگاه استقلال اعلام کرد برای فصل آینده از فرهاد مجیدی لیست بازیکنان جدید را درخواست کرده، اما هنوز این لیست در اختیارش قرار نگرفته است. اگر فرهاد مجیدی قصد ادامه همکاری و ارائه لیست بازیکنان مورد نظرش به باشگاه را داشته باشد، بسیاری منتظر هستند تا اسامی نفرات مورد نظر سرمربی جوان منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد مجیدی در ۲ مقطع نقل و انتقالاتی که سرمربی آبی‌ها بود نشان داد علاقه چندانی به کارکردن با ستاره‌ها ندارد. او اغلب بازیکنان جوان و کم نام و نشان را ترجیح می‌دهد.

مثل نقل و انتقالات لیگ نوزدهم که از مذاکره باشگاه با محمدرضا حسینی، ستاره تیم ذوب‌آهن که مورد توجه اغلب تیم‌های مدعی قرار داشت ناراحت شده بود و به خاطر این موضوع از خطیر و پرویز مظلومی عصبانی بود. در نهایت هم حسینی راهی سپاهان شد.

مجیدی می‌گوید بازیکنان جوان و آینده‌دار را به بازیکنانی که ستاره شده‌اند ترجیح می‌دهد، البته این خصلت اغلب مربیان جوان ایرانی است. امیر قلعه‌نویی هم در شروع کارش با استقلال چنین سیاستی را در پیش گرفت. علیرضا منصوریان هم در لیگ شانزدهم و حتی هفدهم تقریبا با چنین تفکری یارگیری کرد.

هرچند در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم بعد از نتیجه نگرفتن تغییر رویه داد و سراغ سجاد شهباززاده و آندرانیک تیموریان رفت که البته بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی نیم‌فصل باعث شد ناچار به استفاده از جوانانش شود و نتایج خوبی هم کسب کند. حتی یحیی گل‌محمدی هم در اولین فصل حضورش در پرسپولیس چنین رویه‌ای در پیش گرفت.

مجیدی در نقل و انتقالات زمستانی با خرید ارسلان مطهری و رفتن سراغ گزینه‌هایی، چون آرمین سهرابیان نشان داد سیاست و سلیقه‌اش کار کردن با غیرستاره‌هاست.

در چنین شرایطی باید لیست بازیکنان تیم ملی امید در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی را مورد توجه قرار داد. از بین نفراتی که فرهاد مجیدی به تیم امید دعوت کرد امروز شاهین طاهر‌خانی، محمد بلبلی، مهدی قائدی، عارف غلامی، رضا آذری و حسین پورحمیدی در استقلال شاگرد مجیدی هستند.

از طرف دیگر نفراتی، چون محمد آقاجانپور، وحید نامداری، ابوالفضل رزاق‌پوریا، ابوالفضل جلالی و رضا جبیره هم در ۲ پنجره قبلی نقل و انتقالات که فرهاد مجیدی در آن‌ها حضور داشت نام‌شان برای حضور در استقلال مطرح شد. از بین شاگردان فرهاد مجیدی در تیم ملی امید، امروز نفراتی، چون علی شجاعی، علیرضا آرتا، محمد محبی، امید نورافکن و یونس دلفی می‌توانند گزینه‌های جذابی برای نقل و انتقالات تابستانی باشند که باید دید فرهاد روی آن‌ها دست می‌گذارد یا ترجیح می‌دهد سراغ بازیکنان کمتر شناخته شده برود.

البته فرهاد با خط کشیدن روی نفراتی، چون اللهیار صیادمنش، محمدرضا سلیمانی، مهدی امینی و محمدامین اسدی و دعوت از نیما میرزازاد، دروازه‌بان نیمکت نشین نساجی نشان داد درباره برخی بازیکنان نگاه و دیدگاه متفاوتی دارد؛ درست مثل زمانی که در برنامه نود درباره علیرضا جهانبخش از او سوال شد و فرهاد لژیونر جوان فوتبال ایران را نمی‌شناخت.

در لیست فرهاد بازیکنان لیگ برتری دیگری هم مثل محمد خرم‌الحسینی، سینا زامهران، محمد خدابنده‌لو، معراج اسماعیلی، رضا شکاری، امیر روستایی و طا‌ها شریعتی وجود داشتند که باید دید در لیست خرید سرمربی جوان قرار می‌گیرند یا نه. نکته جالب درباره فرهاد مجیدی اینکه وقتی او سرمربی تیم ملی امید شد ۱۳ بازیکن جدید در لیستش قرار گرفتند که به نظر می‌رسد با انتخاب و سلیقه خودش بوده است.

امید دره، سینا خادم‌پور، سجاد آقایی، محمدرضا آزادی، عارف آغاسی، امیرحسین باقر‌پور، جعفر سلمانی، رحمان جعفری، علی شجاعی، اسماعیل باباحاجی، مهدی عبدی، رامین داوودی و حبیب فرعباسی این لیست ۱۳ نفره را تشکیل می‌دادند. البته قرض دادن آقایی به ذوب آهن و نیمکت‌نشینی محض خادم‌پور در استقلال نشان می‌دهد فرهاد مجیدی در تیم ملی امید و استقلال ۲ سلیقه و شخصیت کاملا متفاوت دارد.

در مجموع باید منتظر ماند و دید در لیستی که قرار است فرهاد برای خرید تابستانی به باشگاه بدهد تجربه سرمربیگری تیم ملی امید چقدر به کارش می‌آید و از بین ده‌ها بازیکنی که در لیگ برتر و لیگ آزادگان چند ماه تمرین و بازی آن‌ها را زیر نظر داشته، کدام یک را برای خرید به مدیران باشگاه سفارش می‌دهد. اگر هیچ کدام در لیست او نباشند جای سوال و تعجب دارد! البته در استقلال قطعا مربیان تیم و دستیاران فرهاد هم روی تصمیم‌گیری او درباره لیست خرید تاثیرگذار هستند، همان طور که در تیم ملی امید حمید استیلی و کادر فنی تلاش می‌کردند روی نفرات دعوت شده و حتی ترکیب اصلی تاثیرگذار باشند.

چرا بازگشت دیاباته حکم مرگ و زندگی را داشت؟

شیخ دیاباته بعد از تعطیلی لیگ چند روزی در ایران ماند و با درمان کامل مصدومیتش به فرانسه سفر کرد. او سپس نامه‌ای به باشگاه استقلال زد که اگر ۲۵۵ هزار دلار از مطالباتش را دریافت نکند به ایران بازنخواهد گشت. در این بین هواداران استقلال نگرانی‌های زیادی داشتند که شاید دیاباته قرارداد خود را فسخ کند، اما در نهایت او بعد از دریافت پولش شب‌گذشته وارد ایران شد.

اما سوال اصلی این است: چرا بازگشت دیاباته اینقدر برای استقلال مهم است؟ دیاباته هم‌اکنون آقای گل لیگ برتر نیست و حتی در تیمش هم مهدی قائدی از او یک گل بیشتر زده است، اما آنچه دیاباته را به یک بازیکن ممتاز تبدیل می‌کند گل‌های زده او نسبت به دقایق بازی‌اش است. جالب است بدانید شیخ دیاباته از ۱۸۰۰ دقیقه ممکن در لیگ برتر تنها ۸۱۶ دقیقه برای این تیم بازی کرده و در واقع در ۳/۴۵ درصد بازی‌های استقلال حضور داشته است و در این مدت توانسته ۸ گل بزند.

در واقع دیاباته در هر ۱۰۲ دقیقه یک گل زده و از حیث میانگین دقایقی که بازی کرده بهترین گلزن لیگ برتر است. شیخ دیاباته این فصل هفته‌های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داده، اما در طول دقایق کمی که برای آبی‌ها بازی کرده است آنقدر خوب بوده که هواداران استقلال دوست دارند او فصل بعد هم در این تیم ماندنی شود.

منبع: روزنامه وطن امروز

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه استقلال فصل نقل و انتقالات خرید بازیکن فرهاد مجیدی نقل و انتقالات فرهاد مجیدی تیم ملی امید لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به مجموعه «حشاشین»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این ممنوعیت به علت تحریف وقایع تاریخی و نشان دادن چهره ای نادرست از ایرانیان اعلام شده است.

مجموعه «حشاشین» محصول ۲۰۲۴ مصر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • نگاهی به مجموعه «حشاشین»
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • عکس| تصویری جالب از گریم فرهاد آئیش در نقش گالیله
  • جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس
  • کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!