Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:23:02 GMT

وقوع ۱۲ حادثه آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۳۴۹

وقوع ۱۲ حادثه آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان تهران

«سرهنگ علی اسدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۱۲ مورد آتش سوزی در بوستان ها، عرصه های جنگلی و سایر عرصه های طبیعی استان تهران روی داد که طبق بررسی های انجام شده ۹۵ درصد این حوادث بدلیل عامل انسانی بود.

وی افزود: بدلیل بارندگی مناسب و اینکه ویروس کرونا در فصل بهار مردم را خانه نشین کرد اکثر مراتع از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار هستند که البته برگ های سوزنی درختان با افزایش دما دچار آتش سوزی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: حضور مردم در بوستان ها و عرصه های طبیعی افزایش یافته که از مردم می خواهیم از روشن کردن آتش در این عرصه ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که مردم برای پخت و گرم کردن غذا آتش روشن می کنند این اقدام می تواند یک تهدید جدی برای مراتع و عرصه های طبیعی باشد که با وزش باد و همچنین گرمای هوا می تواند موجب آتش سوزی گسترده در این عرصه ها باشد.

با کمبود امکانات مواجه هستیم

وی یکی از مشکلات این یگان را کمبود امکانات اعلام کرد و گفت: بیشتر حوادث آتش سوزی در مناطق کوهستانی و غیرقابل عبور انجام می شود که در این سال های اخیر امکانات مناسبی برای مقابله با حوادث آتش سوزی در این عرصه ها به یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران اختصاص نیافته است.

سرهنگ اسدی با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در بوستان ولایت تهران نیز گفت: با حضور به موقع آتش نشانان و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این حادثه در کمترین زمان ممکن مهار شد.

به گفته وی، اطلاع رسانی و اقدام به موقع عوامل عملیاتی می تواند در کاهش خسارات این حوادث کمک کند به همین منظور از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی در بوستان ها و عرصه های طبیعی بصورت شبانه روزی با شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران و همچنین شماره ۱۳۹ اداره کل منابع طبیعی استان تهران اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی این استان نسبت به استقرار اکیپ های چهار نفره در عرصه های شمال شرق تهران در منطقه سوهانک اقدام کردیم و در سایر نقاط و شهرستان های استان تهران نیز تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه روزی در آماده باش کامل بسر می برند.

یگان حفاظت از منابع طبیعی بر مبنای اصول ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی و ماده ۱۷۹ قانون برنامه سوم توسعه که در ماده ۱۲۹ برنامه چهارم تنفیذ شده با پیشنهاد سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور و با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از اواخر سال ۱۳۸۴ رسماً تشکیل شد.

بر همین اساس در استان تهران نیز در اواخر سال ۱۳۸۵ یگان حفاظت با کمترین فعالیت خود را آغاز کرد و به سرعت در کلیه شهرستانها راه اندازی شد.

برچسب‌ها استانداری تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران استانداری تهران یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران عرصه های طبیعی آتش سوزی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال ماکی شامگاه پنجشنبه گفت: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه در جنوب تهران دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در یک محوطه‌ای چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت، که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می‌شود و سقف انبار نیز تخریب شده تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

وی گفت: این آتش سوزی در مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر رخ داد، که با توجه به گستردگی حادثه مأموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

کد خبر 6088763

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل