Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تخریب تمام مساجد در شهر آتن، گفت حتی یک مسجد هم در پایتخت یونان باقی نمانده و آن‌ها را با خاک یکسان کرده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه گفت دولت یونان تمام مساجد را در شهر آتن، پایتخت این کشور تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی در مراسم افتتاح بیمارستانی در استانبول، با اشاره به فتح شهر قسطنطنیه توسط امپراطوری عثمانی گفت: «حتی یک مسجد ما هم در آتن باقی نمانده است. تمامی آن‌ها را با خاک یکسان کردند. لکن ما چنین اقداماتی را شهری مانند استانبول انجام ندادیم».

وی با بیان اینکه مسلمانان در زمان امپراطوری عثمانی نه به‌دنبال کشورگشایی بلکه در پی فتح قلوب انسان‌ها بودند، توضیح داد: «مساجد و اماکن نمادین ما در جا‌هایی که مجبور شدیم یک قرن قبل آن‌ها را ترک کنیم، در مدت زمان کوتاهی نابود شدند».

به نوشته آناتولی، تنش‌های دیپلماتیک بین یونان و ترکیه مجددا بعد از انتقاد آتن از برگزاری مراسم قرائت قرآن در مسجد «ایا صوفیه» واقع در استانبول شدت گرفت. آتن مدعی است برگزاری مراسم‌های این چنینی در مسجد ایاصوفیه، که ۱۴۸۳ سال پیش ساخته شده، با کنوانسیون «یونسکو» مبنی بر حفاظت از اماکن تاریخی در تناقض است.

وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اتهام‌زنی یونان، این اظهارات را «بیهوده و بی‌اثر» توصیف کرد و توجهات را به تخریب مساجد در آتن متوجه ساخت.

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت: «این حقیقت که یونان، به عنوان تنها کشور در اتحادیه اروپا که هیچ مسجدی در پایتخت آن وجود ندارد، از قرائت قرآن در ایاصوفیه آزرده شده مسئله‌ای است که تفکر متحجر آن را نشان می‌دهد، آنهم در زمانی که صدای اذان از مناره‌های مساجد در اروپا شنیده می‌شود».

جدای از این، روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

پیشتر وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با تصمیم یونان برای نصب فنس و دیوار‌ها امنیتی در مرز‌های دو کشور، تاکید کرده بود اجازه تغییر یکجانبه مرز‌های مشترک را به این کشور نمی‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوغان امپراطوری عثمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند

رجب طیب اردوغان پس از مذاکره با رهبر مخالفان «اوزگور اوزل» امروز جمعه گفت که تصمیم دارد «روند نرم‌تری» را در سیاست ترکیه آغاز کند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه برای اولین بار در هشت سال گذشته، میزبان رهبر حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP) ترکیه بود.

به گزارش اسپوتنیکف اردوغان پیش از این گفته بود که انتظار دارد در مورد تصویب قانون اساسی جدید در این جلسه بحث شود.

اردوغان به خبرنگاران گفت: به آقای اوزل گفتم که من در اولین فرصت در دفتر آنها بازدیدشان را پس می‌دهم. ترکیه به این کار احتیاج دارد. من می‌خواهم با انجام این دیدار در اولین فرصت، روند نرم شدن سیاست را در ترکیه آغاز کنم.

رهبر ترکیه افزود: با بازدید اوزل، سیاست ترکیه وارد «دوره‌ای بسیار نرم‌تر» شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند