Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@21:20:23 GMT

جهش قیمت طلا با تشدید شورش‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۵۲۹

ساعت24-قیمت طلا روز دوشنبه با شورش مردم در شهرهای بزرگ آمریکا که به نگرانی‌ها پیرامون روابط تجاری آمریکا و چین افزود و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۷۴۱ دلار و ۶۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افزایش، به ۱۷۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته مایکل کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، در حال حاضر به نظر می‌رسد نگرانی‌ها نسبت به ناآرامی در آمریکا روی جو بازار تاثیر منفی گذاشته است و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی میان آمریکا و چین هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

معترضان در پی مرگ یک سیاه پوست در بازداشت پلیس آمریکا، به خیابان‌ها ریختند و موج اعتراضات، شکاف سیاسی و نژادی عمیقی در این کشور ایجاد کرده است.

جمعیت فشرده در خیابان‌ها و معترضانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، نگرانیها را نسبت به تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹ که تاکنون جان بیش از ۱۰۱ هزار آمریکایی را گرفته، برانگیخته است.

در این بین در آسیا، مطبوعات دولتی چین و دولت هنگ کنگ به وعده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای پایان دادن به جایگاه ویژه هنگ کنگ در صورت تصویب قوانین امنیت ملی جدید چین برای این منطقه به شدت اعتراض کردند.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود. موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۱۲۳.۱۴ تن افزایش یافت که بالاترین میزان در هفت سال اخیر بود.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، افت ۰.۳ درصدی شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۲.۵ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۲۹ سنت صعود کرد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰۹ درصد افزایش، به ۱۹۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۸۴۱ دلار و ۳۷ سنت ایستاد. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای تحویل فوری درصد افزایش قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد