Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نیکرزم روز دوشنبه با حضور در ایرنا مرکز تبریز افزود: فکر می کنم بیماری کرونا در حوزه مدیریت کشور یک موضوع بی سابقه ای بود که باعث شد تا به وجود زیر ساخت هایی که بتوانیم به راحتی از این نوع مشکلات عبور کنیم بیافتیم.

وی اظهار کرد: در حوزه توسعه ورزش بخش خصوصی مشارکت داشته و این مشارکت باعث شده تا سرانه ورزش افزایش یابد و ما هم به استاندارد های جهانی نزدیک شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور و به دنبال آن ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی همه اماکن ورزشی، افراد زیادی از جمله صاحبان باشگاه، مدیر باشگاه، مربی، نیروهای خدماتی باشگاه و بوفه دار دچار آسیب های مالی شدند که هزینه معیشت، اجاره باشگاه داری، آب، برق و گاز بر دوش شان سنگینی کرد.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در دوران قرنطینه سعی کردیم در قالب راه اندازی کمپینی با همت اداره کل ورزش و جوانان استان، و اعطای لوح سپاس و مدال انصاف از مالکینی که اجاره بهای باشگاه های ورزشی را به مستاجر خود بخشیده بودند، تجلیل کنیم.

نیکرزم اضافه کرد: از مسئولان ورزشی می خواهیم که باشگاه داران را نیز جزو صنوف آسیب دیده از کرونا حساب کنند تا از مزایایی که دولت تدبیر و امید برای این عزیزان تدارک دیده است، بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این سوال که میزان آمادگی بدنی ورزشکاران بدن ساز و پرورش اندام آذربایجان شرقی پس از شیوع کرونا در  چه وضعیتی است، تشریح کرد: بسته بودن و حتی پلمب بعضی از باشگاه ها در این مدت باعث شد تا بعضی از ورزشکاران با عناوین مختلف سعی در بالا نگه داشتن روحیه خود کنند و شاید کمی هم تمرین ورزشی در منزل انجام داده اند، ولی از آنجایی که فعالیت های ورزشی استاندارد باید در یک محیط استاندارد انجام بگیرد، این امر باعث شد تا ورزشکاران در مدت قرنطینه کمی افت بدنی پیدا کنند و ما اثرات آن را در سال ۹۹ و مسابقات آتی خواهم دید.

وی اذعان کرد: خوشبختانه در ورزش اصلی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر ارفاقی باشد برای همه و همچنین اگر تنبیهی وجود دارد باز همه را در بر می گیرد؛ با توجه به اینکه بیماری کرونا کل جهان را در بر گرفته، می توان گفت این مشکلات همه گیر بوده و کل ورزشکاران جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند، با این وجود قبول داریم که در بعضی از کشور ها بدلیل وجود زیر ساخت های بالا ورزشکارن با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود، ولی ما نیز نسبت به توان خودمان سعی در بهبود اوضاع و برداشتن باری از دوش ورزشکاران داریم.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی در ارتباط با اینکه این هیات چه برنامه هایی برای دوران پسا کرونا دارد، گفت: برگزاری مسابقاتی همچون قویترین مردان ایران برای اولین بار در استان ما در ۲ وزن زیر ۹۵ کیلو و زیر ۱۰۵ کیلو، مسابقات حوزه بانوان، آزمون مربیگری برای بانوان و برنامه لغو شده مسابقات پاورلیفتینگ جام ریاست جمهوری از جمله اقدامات هیات در سال قبل است. 

وی افزود: همچنین در سال جدید با توجه به اینکه فعلاً بخشنامه روشنی از سوی فدراسیون ابلاغ نشده است، ایده هایی داریم که به دنبال کسب مجوز هستیم که یکی اجرای مسابقات آنلاین فیزیک، بادی بیلدینگ و بادی کلاسیک می باشد که مراحل مقدماتی آن آنلاین و مراحل بعدی نیمه حضوری بوده و در نهایت نفرات برتر به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: برنامه بعدی که با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و هیات پزشکی ورزشی آذذربایجان شرقی خواهد بود، چالش کاهش وزن در ۴۵ روز با محوریت باشگاه ها و عموم شهروندان است که برای اولین بار در سطح استان انجام خواهد گرفت.

نیکرزم تشریح کرد: ورزشکان بدن ساز و پروش اندام کار آذربایجان شرقی در سال ۹۸ در مسابقات کشوری مچ اندازی ۹ طلا ، ۵ نقره ، یک برنز ، در مسابقات کشوری پرس سینه ۲ طلا ، یک نقره ، یک برنز  و در مسابقات کشوری پرورش اندام یک طلا ، ۲ نقره ، ۲ برنز کسب کردند. 

وی توضیح داد: آنان پارسال ههمچنین در مسابقات جهانی پرورش اندام و بادی کلاسیک یک طلا و یک نقره و در مسابقات بین المللی ۵ طلا به دست اوردند. 

وی در پاسخ به این سوسال که آیا وجود ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن باعث تعطیلی باشگاه های بدن سازی در سطح استان شده است، گفت: کمتر از ۱۰ باشگاه در سطح استان تصمیم به تعطیلی و فروش تجهیزات ورزشی خود گرفته اند که البته برخی از این باشگاه ها از قبل نیز تصمیم به تعطیلی داشته اند، اما ویروس کرونا بهانه ای مضاعف بر این موضوع شده است، ولی به هر حال هیات از هر تلاشی برای منصرف کردن این تصمیم کوتاهی نکرده است.

رییس هیات بدن سازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی درباره اینکه آیا فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام موفق به کسب مجوز برای برگزاری مسابقات پاور لیفتینگ بانوان شد، اضافه کرد: تقریباً نزدیک به یک و نیم سال است که فدراسیون بدن سازی به دنبال کسب مجوز برای حضور بانوان در مسابقات پاور لیفتینگ هستند و حتی شنیدیم که به دنبال طراحی و تایید نهایی لباس مخصوص این رشته هستند تا بانوان علاقه مند به این رشته ورزشی بتوانند با پوشش اسلامی در میادین جهانی نیز شرکت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانوان فقط در مسابقه مچ اندازی فعالیت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام چگونه رصد می شود، افزود: این کار بر عهده وزارت بهداشت بوده و توسط کارشناسان تخصصی این نهاد انجام میگیرد و هیات بدن سازی و پرورش اندام استان در این قضیه بیشتر ناظر هستیم و تنها می توانیم در امر اطلاع رسانی و باز نشر اطلاعات آموزشی بهداشتی فعالیت کنیم.

نیکرزم عنوان کرد: در تعطیلی ایام عید نوروز با تصویب هیات رییسه هیات بدن سازی و پرورش اندام استان مبلغی نزدیک به ۲۸ میلیون تومان جهت حمایت به هر یک از  باشگاه های شهرستانی کمک مالی شد؛ هر چند این مبلغ ناچیز بود ولی نخواستیم چراغ هیچ باشگاهی خاموش شود و در این راه از فرمانداران شهرستان ها و بخش خصوص کمک خواستیم تا هر کس در حد توان خود در این راه ما را حمایت کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش اندام آذربایجان شرقی هیات بدن سازی و پرورش اندام مسابقات کشوری باشگاه ها باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مسابقات انتخابی تیم ملی پرس سینه کشور برای شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیایی و مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان کشور این دو رویداد ورزشی هستند که اردیبهشت ماه جاری در مهاباد برگزار می شوند.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای ورزش و جوانان این شهرستان گفت: مهاباد بعنوان میزبان این مسابقات کشوری انتخاب شده و با همکاری تمام دستگاههای اجرایی زمینه برگزاری مسابقات قهرمانی پرس سینه و فوتبال لیگ برتر نوجوانان کشور فراهم شده و از همه ظرفیتهای شهرستان برای میزبانی شایسته استفاده خواهد شد.

حسن عباسی افزود: مسابقات پرس سینه کشور از ۲۲ تا 31 اردیبهشت ماه جاری با حضور قهرمانان ملی برگزار می شود و تدارکات لازم برای اسکان، جابه جایی و پذیرایی از ورزشکاران پیش بینی شده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان کشور هم از روز ۱۶ تا 22 اردیبهشت در این شهر برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی لازم برای این رویداد ورزشی نیز انجام شده است.

عباسی، در خصوص نرخ گذاری سالن های ورزشی هم گفت: قیمت گذاری فضاهای ورزشی مصوب شده و در اختیار مالکان قرارگرفته و از طرفی وقت هایی برای هیئت های ورزشی نوجوانان و جوانان و افراد بی بضاعت پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی