Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:44:18 GMT

واکنش توکیو به اظهارات ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۸۱۰

واکنش توکیو به اظهارات ترامپ

به گزارش افکارنیوز،

یوشیهید سوگا، سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز دوشنبه به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل-او گفت: گروه هفت کشور صنعتی، «چارچوبی مهم» برای هماهنگی در مقابله با چالش‌های جهانی است.

رئیس جمهور آمریکا دیروز با بیان اینکه گروه ۷ در شکل فعلی آن یک گروه بسیار منسوخ از کشور‌ها است، گفته بود نشست سران این گروه که قرار بود اواخر ژوئن برگزار شود، احتمالا تا سپتامبر به تعویق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اعلام کرد می‌خواهد از کشور‌های استرالیا، کره جنوبی، روسیه و هند برای شرکت در اجلاس امسال دعوت کند.

سوگا در یک کنفرانس خبری گفت: گروه هفت یک چارچوب مهم خواهد بود و به کشور‌های اصلی شرکت کننده اجازه می‌دهد به طور مشترک با همکاری و هماهنگی هم از مسائل و چالش‌های جهانی عبور کنند.

ریاست گردشی گروه هفت امسال بر عهده آمریکاست. این کشور سعی دارد با استفاده از ریاست خود، جبهه‌ای مشترک علیه چین تشکیل دهد.

پیش از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دعوت ترامپ برای حضور در نشست گروه ۷ را رد کرد. اما دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در گفت‌وگویی تلفنی در روز پنجشنبه توافق کردند که نشست سران گروه هفت باید در آینده‌ای نزدیک و به صورت حضوری برگزار شود.

ترامپ در ماه مارس و همزمان با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌های کشورها، نشست سران گروه ۷ که قرار بود در روز ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) در آمریکا برگزار شود، لغو کرده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین آمریکا ترامپ گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد

آموزش گروه جدیدی از نیرو‌های واکنش سریع سودان در عربستان، اعتراض خارطوم را به دنبال داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از المیادین، منابع خبری از آموزش گروه جدیدی از نیرو‌های واکنش سریع در عربستان و اعتراض خارطوم به این اقدام خبر دادند.

روزنامه الاحداث سودان نوشت که شماری از نیرو‌های واکنش سریع که در عربستان آموزش نظامی دیدند، آماده جنگیدن در جنگ در سودان شدند.

خارطوم در همین راستا، اعتراض و مخالفت خود با آموزش دیدن نیرو‌های واکنش سریع در عربستان را بیان کرد.

المیادین گزارش داد: فیلم‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد شماری از نیرو‌های حمایت سریع، پس از پایان آموزش‌های خود در عربستان می‌رقصند.

عربستان روز چهارشنبه شاهد پایان آموزش نیرو‌های واکنش سریع در تخصص‌های نظامی مختلف بود. این تخصص‌ها شامل نیرو‌های ویژه، توپخانه، تک تیرانداز و فوریت‌های پزشکی بودند.

روزنامه الاحداث سودان نوشت که هدف از آموزش این نیروها، پیوستن به درگیری‌ها در سودان است. سخنگوی نیرو‌های واکنش سریع در این راستا تهدید کرد که این نیرو‌ها توان رسیدن به پورتسودان را دارند.

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین