Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه اسپانیایی ال پائیس، موج تظاهرات و آشوبی که با قتل «جرج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی در شهر «مینیا پولیس» ایالت مینه‌سوتا، سراسر آمریکا را فرا گرفته در انتظار دریافت پاسخی قاطع از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده است؛ بازگشت نظم و آرامش به خیابان‌های آمریکا که روایتگر منازعه‌ای قدیمی از اعمال تبعیض‌های نژادی گسترده در این کشور بوده، مستلزم مدیریتی قاطع در برخورد با سوءاستفاده‌ها و اشتباه‌های مکرر نیروهای پلیس آمریکایی علیه جامعه سیاهپوست این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این گزارش آمده است: ترامپ که تا پیش از این همیشه در مواجهه با انتقادها و فعالیت‌های مخالف سیاست‌هایش، از استراتژی «یافتن دشمن» و «تحریک اختلاف‌ها» سود برده تا تقصیرها و مسئولیت را از گردن خود ساقط کند، در ماجرای قتل فلوید نیز دست به دامان همین شیوه متداول قدیمی شده است؛ صحبت‌های ترامپ در این روزهای آشفته آمریکا به قدری سطحی است که تصور ما از دانش یک مقام عالی سیاسی را برهم زده و او را هم‌پایه شهروندی عادی به ما معرفی می‌کند.

به گزارش ال‌پائیس، برآیند اعتراض‌های گسترده این روزهای آمریکا نشانه ناتوانی ترامپ از کنترل اوضاع حاکم بر این کشور است؛ ترامپ که از آغاز اعتراض‌ها، حزب «چپ افراطی» را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر متهم کرد، به رهبران دموکرات ایالت مینه‌سوتا نیز اتهاماتی را وارد کرده و آنها را در کنترل نکردن تجمع‌ها مقصر دانست؛ او همچنین به معترضان که در مقابل کاخ سفید تجمع کردند هشدار داد در صورت عبور از دیوار کاخ سفید «با وحشی‌ترین سگ‌ها و بدترین سلاح‌ها» روبرو می‌شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: موج کشتار سیاهپوستان آمریکایی به دست پلیس کشورِ مدعی حقوق بشر، سابقه‌ طولانی‌ دارد؛ با نگاهی به این سابقه تاریخی به اسامی دیگری تا پیش از قتل «جورج فلوید» نیز بر می‌خوریم، از جمله «رودنی کینگ» راننده تاکسی سیاهپوست که در سال ۱۹۹۲ با ضرب و شتم پلیس به قتل رسید؛ «اریک گارنر» که در سال ۲۰۱۴ به دست پلیس خفه شد و «والتر اسکات» که در سال ۲۰۱۵ به ضرب گلوله از پشت به قتل رسید.

ال پائیس به موضوع گسترش ویروس کرونا در آمریکا نیز پرداخت و نوشت: کووید-۱۹ بار دیگر آسیب‌پذیری سیاهپوستان آمریکا را که ۱۲ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد به رخ جهانیان کشید؛ جمعیتی که بیشترین آمار ابتلا به این بیماری در میان این قشر گزارش شده و با بحران بیکاری نیز روبروست.

مبارزه با وضعیت تبعیض‌آمیز علیه سیاهپوستان در آمریکا و برخورد قاطع با زیاده‌خواهی‌های پلیس در این کشور راه درازی در پیش دارد؛ چالش جدی که اکنون با قتل جورج فلوید جرقه‌ای بر این آتش زیرخاکستر زده شد و سیال آشوب و اعتراض‌ها را به ایالت‌های آمریکا کشانده است.

فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پلیس جمعه نهم خرداد ماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.
شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است.
2023

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراض های خیابانی اسپانیا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراض های خیابانی اسپانیا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراض های خیابانی اسپانیا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی در بارسلونا ماندنی شد
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • گام بعدی امباپه به سوی رئال: خرید خانه کاپیتان در مادرید
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد