Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@06:35:32 GMT

پمپئو چین را تهدیدی مداوم برای غرب خواند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۰۲۸

پمپئو چین را تهدیدی مداوم برای غرب خواند

 

نشریه آمریکایی پولیتیکو روز دوشنبه در گزارشی با عنوان «پمپئو می‌گوید چین تهدیدی مداوم برای غرب است» نوشت: امروز حزب کمونیست چین متفاوت از ۱۰ سال پیش است.  

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز یکشنبه گفت که چین در تلاش برای گسترش اطلاعات جعلی و ایجاد اختلال در جهان از هنگ کنگ گرفته تا ایالات متحده "تهاجمی تر" شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پمپئو در گفت وگو با فاکس نیوز اضافه کرد: امروز یک حزب کمونیست چین متفاوت از ۱۰ سال پیش است. این حزبی است که با اندیشه نابودی اندیشه‌ها، دموکراسی و ارزش‌های غربی وارد عمل شده است.  این امر آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد".

در ادامه این گزارش آمده است: پمپئو برای اثبات اداعای تهدید چین از موضوعات مختلفی استفاده کرد، از جمله ادعاهای سرقت مالکیت معنوی، نحوه واکنش دولت چین به گسترش کرونا و تشدید اقدامات تنش زا برای تحکیم خود در هنگ کنگ.  

این اظهارات پس از آن منتشر شد که پمپئو هفته گذشته اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ دیگر هنگ کنگ را به عنوان یک منطقه خودمختار از چین نمی‌داند. ترامپ روز جمعه اعلام کرد که آمریکا ممکن است محدودیت‌هایی تجاری علیه هنگ کنگ برای مجازات چین به دلیل اعمال کنترل بیشتر بر این منطقه اعمال کند. پس از گذشت بیش از یک قرن از پایان سلطه انگلیس بر هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷میلادی با توافق نامه‌ای که برای استقلال به این منطقه اعطا شد، کنترل چین به هنگ کنگ بازگشت.  

از سوی دیگر، ایالات متحده مدت‌ها است که به هنگ کنگ توجه ویژه‌ای داشته و به بازرگانان آمریکایی اجازه داده تا روابط خود را با این منطقه، فارغ از مقررات حاکم بر ارتباطات با چین گسترش دهند.  

اما پمپئو روز یکشنبه به فاکس نیوز تاکید کرد: دولت ترامپ در نظر دارد وضعیت هنگ کنگ را مورد بررسی قرار دهد و قوانین جاری را باطل کرده و همچنین تحقیقاتی را در مورد دانشجویان چینی حاضر در ایالات متحده برای روابط احتمالی با ارتش چین آغاز کند.  

پمپئو افزود: حزب کمونیست چین اکنون پیمان خود را نقض کرده و ایالات متحده این نقض عهد را تلافی خواهد کرد. ما بررسی خواهیم کرد تا افرادی را که آزادی هنگ کنگ را نابود کرده‌اند، مجازات کنیم.  

در اوایل ژانویه (دی ماه ۹۸) به نظر می‌رسید که تنش‌ها میان وانشگتن و پکن در پی جنگ تجاری ناشی از وضع تعرفه‌های سنگین، کمتر شده باشد. اما اکنون با گسترش کرونا در آمریکا، جنگ لفظی میان دو کشور به ویژه با اعلام تصویب لایحه امنیتی هنگ کنگ از سوی چین بار دیگر بالا گرفته است.  

۳۱۰ ۳۱۰

کد خبر 1394625

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوء تغذیه در غزه جولان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرد که از سه کودک زیر دو سال در شمال غزه یک کودک از سوء تغذیه رنج می برد.

آنروا بیان کرد: سوء تغذیه به سرعت در میان کودکان در غزه در حال گسترش است و به سطح بی سابقه ای در غزه رسیده است. گرسنگی در افق به چشم می خورد.

همزمان صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کردند: اوضاع انسانی در غزه به سطح فاجعه باری رسیده است. ساکنان غزه به شدت در معرض اهانت قرار دارند و اوضاع آنان دردناک است. بحران غذایی به شدت در حال گسترش است و اوضاع به وضع خطرناکی رسیده است.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی غزه اعلام کرد: دشمن صهیونیست شب گذشته بیش از ۱۲ منزل را در النصیرات هدف قرار داد. ما دولت آمریکا و جامعه جهانی و دشمن صهیونیست را مسئول کامل کشتار علیه غیرنظامیان در غزه می دانیم.

کد خبر 6056455

دیگر خبرها

  • هم‌بندی تتلو: اهل نماز بود و در مسجد شعر می‌خواند!
  • واکنش تند مقامات آمریکا و اروپا به پیروزی دوباره پوتین | این انتخابات مضحک، ساختگی و باطل است...
  • واکنش تند غرب به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • (ویدئو) با تتلو در زندان هم‌بند بودم در مسجدِ زندان، شعرهایش را برایم می‌خواند!
  • روزنه‌گشایی به سبک ظریف؛ آقای دیپلمات چه کسانی را «اصلاح‌طلبان تندرو» می‌خواند؟
  • (ویدیو) یاشار سلطانی: تتلو در مسجد زندان شعرهایش را برایم می‌خواند!
  • باشگاه النصر صدرنشینی الهلال را مشکوک خواند
  • سوء تغذیه در غزه جولان می‌دهد
  • پایش مداوم سلامت آب در سیل سیستان و بلوچستان/ مشکلی در درمان بیماران وجود ندارد
  • حاشیه‌های نشست رئیس جمهور با اهالی رسانه؛ شریعتمداری شعر سعدی را اشتباه خواند!