Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص کرونا اظهار داشت: از این محل قراردادهای زیادی با این شرکت‌ها برای تولید واکسن کرونا، دارو، تجهیزات پزشکی، تولید ماسک و مواد ضدعفونی منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعال است یادآور شد: خراسان جنوبی می تواند جزو استان‌های دارای اقتصاد دانش‌محور باشد زیرا این استان دارای دانشگاه و دانشجویان قابل توجهی است و همچنین شرکت‌های زیادی که می توانند به سرعت رشد کرده و کار کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به بازدید از مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌های بیرجند تصریح کرد: نتیجه کار امروز با همکاری استاندار خراسان جنوبی که همیشه پیگیر مسایل مربوط به استان است می‌تواند این باشد که امکانات جدیدی در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار بگیرد و جهت‌گیری دانشگاه به سمت اقتصاد دانش‌بنیان ادامه یابد.

وی در ارتباط با اولویت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: بحث دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حل معضلات جامعه است از این رو اولویت دانشگاه‌های خراسان جنوبی نیز باید حل معضلات و مشکلات استان باشد آنوقت می‌توان پایه اقتصاد دانش‌بنیان مناسبی داشته باشیم و تغییرات قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.

ستاری با اشاره به غلبه بر موج جدید شیوع کرونا در کشور بیان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآوری‌های این شرکت ها به راحتی در روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو، امکانات پزشکی لازم موجب شد در بخش های مختلف بیمارستانی نیاز به واردات نداشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: حل مشکلات و مسایل مربوط به مردم اولویت نخست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی گفت: در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، کارخانجات نوآوری زیرساخت‌های مفصلی برای حمایت از یک ایده دارند که در سالهای اخیر این زیرساخت‌ها توسعه یافته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عنوان کرد: خراسان جنوبی هنوز در حوزه زیرساخت‌ها مسایل جدی دارد که باید برای توسعه آن بکوشیم.

وی با اشاره به توسعه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نسبت به سالیان گذشته افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان گرچه با پتانسیل‌های استان خیلی فاصله دارد ولی همینکه این حرکت آغاز شده باید توسعه یابد.

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین در آیین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی، مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند و همچنین ساختمان جدید مرکز رشد فردوس و طبس از طریق ویدئو کنفرانس نیز شرکت می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سورنا ستاری خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سورنا ستاری خراسان جنوبی ویروس کرونا سورنا ستاری خراسان جنوبی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی مرکز رشد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند

ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می‌زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق‌ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روز‌های خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می‌شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش‌های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی‌گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان‌ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب‌های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن‌ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن‌ها صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها