Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان وزیر بهداشت گفت: فصلی نو در نظام ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور آغاز شده و در همین راستا پیوست های جدیدی در مراقبت و پیشگیری های اولیه آغاز خواهد شد.

سعید نمکی ۱۲ خردادماه در آیین ویدئو کنفرانسی گسترش کشوری برنامه "هرخانه یک پایگاه سلامت" با تقدیر از همراهی های مردم در مقابله با کرونا اظهار کرد: افزود: در این ایام بسیار سخت ضمن خداقوت به مدافعان سلامت و آحاد مردم، قدردان عمق زحمات جامعه درمانی کشور برای مقابله با کرونا ویروس هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اصحاب رسانه و صدا و سیما در اعتلای سطح آگاهی و فرهنگ سازی مقابله با کرونا ویروس خوش درخشیدند و از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که ایده پایلوت پایگاه هرخانه یک پایگاه سلامت را پذیرفتند، تشکر و قدردانی می کنم.
نمکی اضافه کرد: با ساختار دولتی و بدون جامعه محور کردن فرآیند خدمت دهی در حوزه بهداشت و سلامت، راه به جایی نخواهیم برد اما با مردمی و اجتماعی شدن مسایل بهداشتی می توان به آگاهی بخشی در حوزه سلامت جامعه امید بیشتری داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح پرونده الکترونیک تصریح کرد: طرح پرونده سلامت الکترونیک اقدامی مهم برای توسعه بهداشتی در کشور بود و با اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت خون تازه ای به ساختار جدید نظام سلامت تزریق خواهد شد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه، قرار بود که طرح هرخانه یک پایگاه سلامت در ۱۲ اسفند ۹۸ به صورت رسمی در کشور آغاز شود، گفت: اما به دلیل شیوع کرونا ویروس ، این آیین به امروز موکول شد.
وی افزود: ۲۰ میلیون سفیر سلامت به عنوان بزرگترین و موثرترین ابزار برای اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت هستند و این سفیران در تسریع مقابله با کرونا ویروس نقش غیرقابل انکاری دارند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور فعال سفیران سلامت در خانواده در کیفیت زندگی و سلامت تاثیر شایانی دارد و بانوان در اجرای این طرح محور هستند.
وی افزود: بانوان اصلی ترین محور طرح سفیر سلامت هستند و لازم است که افراد عاشق در اجرای این طرح از سوی دانشگاه های پزشکی مسئولیت بگیرند و تمام بخش های دانشگاه ها باید درگیر شوند.
نمکی اضافه کرد: دانشجویان برای آموزش های جامعه محور باید وارد صحنه شوند و به فرض مثال دانشجویان پرستاری ما نباید تنها در کنار تخت بیمارستان آموزش ببینند. باید آموزش های لازم را در خانه ها به سفیران سلامت ارایه دهد.
وی با بیان اینکه باید از ظریفیت های سازمان های مردم نهاد برای اجرای این طرح استفاده شود افزود: با مردم باید به زبان مردم صحبت شود و در اجرای این طرح حتما نباید به دنبال دارای مدارک تحصیلی سفیران سلامت باشیم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید با زبان قابل فهم برای صحبت با سفیران سلامت اقدام کرد و از ابزارهای مختلف آموزشی با توجه به فرهنگ ها استفاده شود.
نمکی ادامه داد: باید الگوهای مناسب برای فرهنگ های مختلف با هدف اجرای دقیق هرخانه یک پایگاه سلامت و آموزش سفیران سلامت در دستور کار قرار گیرد و براساس مکانیزم‌های کاربردی در اجرای این طرح اقدام شود.
نمکی بر لزوم استفاده از قابلیت های مختلف استانها تاکید و اظهار کرد: این طرح باید به گونه ای اجرا شود که در هر ماه، گزارش کار ارایه شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: فصلی نو در نظام ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور آغاز شد و پیوست های جدیدی در مراقبت و پیشگیری های اولیه آغاز خواهد شد و بسیاری از کشورهای جهان با الگوبرداری از این طرح برای افزایش سلامت مردم کشورهای خود تلاش خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: ایران در جامعه محور شدن آموزش‌های پزشکی به عنوان کشور شاخص و الگوی موفق جهانی مطرح است و در بحث مقابله با کرونا ویروس، بسیاری از کشورها از ایران الگو برداری کردند.
وی افزود: اگر هجمه ای از کرونا در پاییز امسال شیوع پیدا کند، ایران دارای ۲۰ میلیون سفیر سلامت است که مهار این ویروس راحت تر انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي کروناویروس سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان هرخانه یک پایگاه سلامت مقابله با کرونا ویروس اجرای این طرح سفیران سلامت وزیر بهداشت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند