Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رسانه های چینی روز دوشنبه در گزارش های مختلفی خاطر نشان کردند حالا باید دید که خود آمریکا چطور تحریم شود کشوری که به بهانه نقض حقوق بشر دیگر کشورها را تحریم می کند، بزرگترین ناقض حقوق بشر در حال حاضر در دنیا است.

در این میان روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین نوشت که آمریکا همیشه به استانداردهای دوگانه توسل جسته و غافل از وضعیت داخلی خود به دنبال تحریم و اتهام زنی به دیگر کشورها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه بخصوص به برخورد دوگانه امریکا با اعتراضات آن کشور و هنگ کنگ اشاره کرده و اینکه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نگاه مثبتی به شورش های فرصت طلبان در هنگ کنگ داشته و حتی به تحریم چین متوسل شده است.

عبارتی نظیر «سرزمین زیبا و بهار آمریکا» بیشترین عبارات و واژه هایی است که پس از شروع اعتراضات در آمریکا درپی مرگ جورج فلوید به دست پلیس آن کشور مورد استفاده کاربران اینترنتی در چین قرار گرفته است.

کاربران چینی نوشته اند که سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی با اعتراضات داخلی خود بسختی برخورد می کنند و با معترضان بشدت برخورد خشن داشته اند اما در جاهای دیگر نظیر هنگ کنگ مشوق معترضان هستند.

نانسی پلوسی رییس کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی وقتی اعتراضات در هنگ کنگ شکل گرفت آن را یک صحنه بسیار زیبا توصیف کرد و معترضان را تشویق نمود و حالا کاربران اینترنتی در چین همین را دستمایه اشاره به اعتراضات آمریکا با عبارت «سرزمین زیبا» قرار داده اند.

همان زمان "هوا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین خطاب به مقام های آمریکا گفت که «این صحنه زیبا» را برای خودشان نگهدارند زیرا پکن به آن نیازی ندارد.  

کاربران چینی در اظهارنظرهای خود در شبکه های اجتماعی از این اظهارات سخنگوی چین تقدیر کرده و نوشته اند که هرگز فکر نمی کردیم چنین صحنه زیبایی را به این زودی در آمریکا شاهد باشیم.

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ویچت در چین آورده است: معترضان در آمریکا به مراتب قوی تر از شورشیان هنگ کنگ هستند و با خلق صحنه های دیدنی در سرزمین زیبایی همه را متوجه خود کرده اند.

تلویزیون چین هم با انتشار تصاویر و پخش گزارش هایی از اعتراضات آمریکا آن را نتیجه تلخ سیاست های واشنگتن دانسته و آورده است که وقتی سیاستمداران آمریکا سوزاندن پرچم دیگر کشورها و شورش ها را تشویق می کنند باید بدانند که همین شرایط می تواند برای آنها هم پیش بیاید و شاید بهتر باشد در مورد حرف هایی که می زنند بیشتر فکر کنند.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز برچسب‌ها اعتراضات چین ایالات متحده آمریکا تحولات هنگ کنگ پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراضات چین ایالات متحده آمریکا تحولات هنگ کنگ اعتراضات چین ایالات متحده آمریکا تحولات هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند