Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@15:48:23 GMT

کرونا به اقتصاد کشور 108 هزار میلیارد تومان ضربه وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۱۰۳

کرونا به اقتصاد کشور 108 هزار میلیارد تومان ضربه وارد کرد

سخنگوی دولت گفت در نشست خبری با اصحاب رسانه از آسیب 108 هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی را برای دولت فراهم می‌کند تا مجدد با آرمان‌های امام و انقلاب بیعت مجدد کند. برای ادامه مسیرمان ارجاع به خطوط اصلی امام الگویی است که همواره بخصوص در دوران پرتلاطم امروز پاسخگو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتقال رهبری در ۱۴ خرداد سوال بزرگی برای جهان و داخل کشور بود اما با خرد جمعی این انتقال به بهترین وجه صورت گرفت و تا امروز رهبری محور ثبات، مقاومت و تکیه‌گاه تحولات کشور شده و شیوه انتقال هم مرهون دیدگاه امام است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: ما در دولت بر اصول و آرمان امام تاکید داریم، مبارزه با بی عدالتی و فقر، مردم باوری، توسعه و پیشرفت و مبارزه با ظلم از جمله این اصول است که به آن متعهدیم. در الگوی امام میزان رأی ملت است. پیشرفت ایران و مقابله با سلطه طلبی از آموزه‌های امام است و دولت به آن تعهد دارد.

ربیعی گفت: در هفته‌ای که به سر می‌بریم افتتاح مجلس یازدهم و تعیین هیئت رئیسه را داشتیم. از سوی دولت به همه نمایندگان منتخب و انتخاب ارکان مجلس تبریک می‌گوئیم. دولت با احترام به استقرار از مجلس از هیچ تلاش و همکاری فروگذار نخواهد کرد. در شرایط امروز کشور و با توجه به تحریم‌های کمرشکن، فشار عظیم اقتصادی برای ایجاد چالش بین مردم و نظام و هجوم بی سابقه سیاسی علیه ایران و فشار بر امنیت روانی مردم و اقتصاد کوچک شده ناشی از تحریم، همه ارکان نظام برای عبوراطمینان بخش و به سر منزل مطلوب رساندن جامعه باید کنار هم باشیم.

وی ادامه داد: ما دولتی با درآمدهای ارزی زیاد و نجومی نبودیم بلکه دولتی بودیم با عقلانیت و سخت‌کوشی به اداره جامعه پرداختیم. به همه این موارد مدیریت موفق 100 روزه کرونا را هم اضافه کنید. کرونا فقط در ۱۳ رسته ای که محاسبه شد، با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد و ضربه به کسب و کارها ما را مواجه ساخت. در اسفند سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان و فرودین امسال ۴۳ هزار میلیارد تومان به کسب و کارها آسیب خورده است.

ادامه دارد...

منبع: آنا

کلیدواژه: علی ربیعی کرونا اقتصاد کشور هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند