Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، خداداد غریب پور که عصر دیروز به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه بررسی و رفع موانع صادراتی صنعت سنگ تزئینی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و مدیران دفاتر خارجی این سازمان سخن می گفت، تصریح کرد: اصفهان به سبب اینکه 30درصد از تولیدات صنعت سنگ تزئینی را برعهده دارد، پایلوت توسعه و رونق تولید و صادرات این صنعت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب پور در این نشست که محمد آقاجانلو معادن طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، جعفر سرقینی مدیر عامل شرکت آسکوتک و وجیه ا... جعفری حضور داشتند، ادامه داد: برخی از غرفه های میدان نقش جهان اصفهان هم برای ارایه تولیدات کیفی صنعت سنگ در نظر گرفته می شود.

وی افزود: ایمیدرو در این فرایند نقش تسهیل گری و پشتیبانی دارد و برای رفع موانع به ویژه در بخش صادرات، با نهادهایی همچون بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت رایزنی می کند.

غریب پور یادآور شد: طبق آمارهای به دست آمده اکنون بیش از 900 معدن غیرفعال در این حوزه وجود دارد که نیاز به احیا و فعال سازی دارند، از این رو ایمیدرو تسهیل برای تولید و صادرات این نوع معادن را در راستای طرح فعال سازی معادن کوچک انجام می شود.

وی نقش شرکت تهیه و تولید در احیا معادن سنگ تزئینی را برشمرد و گفت: در بخش صادرات نیز شرکت های خارج کشور وابسته به این سازمان، قادر به همکاری برای بازاریابی و توسعه صادرات سنگ های تزئینی هستند و ۴ کشور خارجی زمینه تسهیل صادرات این سنگ ها را فراهم خواهند کرد.

وجیه ا... جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز گفت: طرح آسیب شناسی و عارضه یابی صنعت سنگ های تزئینی شروع شده و به زودی مشاور آن انتخاب می شود.

جعفری تاکید کرد: نگاه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تنها بر مطالعه متمرکز نشده بلکه فعالیت ما در این صنعت کاملا عملیاتی و برای رونق تولیدات و صادرات است.

وی افزود: اصفهان با توجه به سوابق و جایگاهی که در تولید سنگ دارد، محل مناسبی برای فعالیت کنسرسیوم صادراتی بخش خصوصی خواهد بود.

از سوی دیگر جعفر سرقینی مدیر عامل شرکت آسکوتک با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات صنعت سنگ ایران تنها به کشورهای همسایه صادر می شود، گفت: این توانمندی وجود دارد تا با امکاناتی که در خارج کشور داریم به رونق صادرات این بخش دست یابیم.

وی یادآور شد: برآوردها نشان داده کشورمان سالانه از توان صادرات یک میلیارد دلار سنگ تزئینی برخوردار است اما به طور متوسط نزدیک به 350 میلیون دلار صادرات از این بخش انجام شده است.

مجتبی کاروان رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان خبر داد: به زودی اساسنامه شرکتی برای بازرسی و کنترل کیفیت تولیدات سنگ تزئینی نهایی می شود که بر استانداردهای جهانی و نیازهای مشتری خارج کشور و ارایه تضمین کیفی تولیدات، نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب دغدغه صدور تولیدات کم کیفیت و ضربه خوردن به بازار صادراتی از بین می رود.

کاروان همچنین گفت: به زودی کنسرسیومی از بخش خصوصی برای توسعه صادرات سنگ های تزئینی کشور ایجاد می شود تا از عملکرد جزیره ای در این حوزه فاصله گیریم.

احمدرضا بصیری، رئیس کمیته فرآوری سنگ و مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز تاکید کرد: وجود شرکتی برای کنترل کیفیت تولیدات صادراتی، سبب نظارت و افزایش اعتماد نزد مشتریان خارج کشور خواهد شد.

از سوی دیگر مجتبی معدودی مدیر عامل شرکت خدمات صنعتی بازرگانی نیز از انجام مطالعات بازار سنگ تزئینی خبر داد و گفت: با کمک دفاتر خارج کشور ایمیدرو قادر به توسعه صادرات و کمک به این صنعت هستیم.

حسام الدین فرهادی نسب، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، برگزاری و پیگیری جلسات با همکاری ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را سبب به نتیجه رسیدن توسعه صنعت سنگ های تزئینی دانست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان بخش خصوصی جهان صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی اصفهان شرکت تهیه و تولید سنگ های تزئینی مدیر عامل شرکت سنگ تزئینی خارج کشور صنعت سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و حسن اسدی بازیگر شناخته شده کشورمان نخستین سخنرانان این مراسم بودند.

پس از ارائه آمار و گزارش عملکرد حجت الاسلام عادل، اسدی نیز در سخنانی گفت: من برای تماشای نمایشگاه دستاوردهای اوقاف به اینجا آمدم و فکر می‌کردم صرفا چند غرفه با نمودار و آمار می‌بینم، اما ماحصل نگاهم من را به وجد آورد. ما در دوره‌ای هستیم که شاهد جهش علم هستیم و اگر عقب بمانیم مملکت مقتدری نداریم. من با غرفه‌هایی مواجه شدم که در جهش تولید علم حرکت می‌کردند.مثل غرفه‌ای که مدعیست توانایی تولید واکسن هر ویروس جدیدی را در عرض دو ماه دارد و این فوق‌العاده است چون ما ماه‌های ابتدایی همه‌گیری کرونا را در خاطر داریم. چیزی که اینجا دیدم حمایت درست از جوان‌هاست، جوان‌هایی که اگر کسی دستشان را نگیرد، همه تلاش‌هایشان از بین خواهد رفت. من این کمکی که اوقاف در جهت اقتدار ملی ما می‌کند ارج می‌نهم. اقتدار ملی ما در گرو تولید ملی خوب است. ما در حال تولید فیلمی هستیم که ان نیز به نوعی برای نشان دادن اقتدار ملی است. من به سازمان اوقاف تبریک می‌گویم که مدیریت آن از شکل سنتی به روش های مدرن تبدیل شده است.

پس از این بخش از چند نفر از فعالان این نمایشگاه با حضور سخنرانان اولیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار این را دارد که خود را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری می‌داند. من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، حفظ‌العین داریم که در این نمایشگاه در همان راستا حرکت کردیم. این برایمان مهم است ما در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند. در کل تولیدات جوانان و نخبگان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت افزود: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود. ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

خاموشی اضافه کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد