Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@18:09:12 GMT

اعطای 2400 میلیارد تومان وام به شرکت های هواپیمایی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۴۴۰

اعطای 2400 میلیارد تومان وام به شرکت های هواپیمایی

دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جبران ضررهای ناشی از شیوع کرونا برای ۱۶ شرکت هواپیمایی و سایر شرکت‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش پول نیوز، مرتضی دهقان گفت: دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جبران ضررهای ناشی از شیوع کرونا برای ۱۶ شرکت هواپیمایی و سایر شرکت‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا تأثیرات منفی بسیاری بر اقتصاد و از جمله حمل و نقل هوایی داشت، گفت: با کاهش تقاضای سفرهای هوایی، در برخی مقاطع تا ۹۵ درصد پروازهای هوایی لغو و بلیت‌های فروخته شده نیز باطل شد.

 

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی برای جبران بخشی از این ضرر سنگین خطوط هوایی تسهیلات کم بهره‌ای برای شرکت‌های حمل و نقلی و از جمله شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفت که مبلغ تسهیلات هر شرکت بسته به نیروی انسانی شاغل و عملکرد این شرکت‌ها در دوران کرونا مشخص است و طبق بررسی‌ها ۱۶ شرکت هواپیمایی و تعدادی از شرکت‌های خدمات فرودگاهی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد که از طریق سامانه کارا پرداخت می‌شود.

 

دهقان با اشاره به اینکه یکی از شروط دریافت این تسهیلات، تعدیل نکردن نیروی انسانی بود، گفت: هیچ شرکتی در بخش حمل و نقل هوایی تعدیل نیرو نکرد و بنابراین همه شرکت‌های فعال این بخش، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

 

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اقدامات این سازمان برای مبارزه با شیوع کرونا نیز گفت: از همان ابتدای شیوع این بیماری، کارگروه تخصصی مقابله با کرونا در صنعت حمل و نقل هوایی در سازمان هواپیمایی شکل گرفت و تمام مقررات و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی هوانوردی در قالب دستورالعمل‌های اجرای تدوین شده و به شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور برای اجرا ابلاغ گردید.

 

وی افزود: از همان روز نخست، موضوع غربالگری در فرودگاه‌ها و شناسایی افراد مشکوک و ممانعت از سفر آن‌ها برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر افراد و نقاط در دستور کار قرار گرفت و هواپیمایی‌ها مکلف شدند هواپیماها را قبل و بعد از پرواز ضدعفونی کرده و تمام پرسنل پروازی و کارکنان و مسافران ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف و ماسک و همچنین پرهیز از سوار کردن مسافران مشکوک به بیماری و ابطال بلیت آن‌ها بدون دریافت هرگونه جریمه شدند.

 

دهقان افزود: برای حفظ سلامتی مسافران و کادر پروازی، همه مسافران باید در طول پرواز و حضور در فرودگاه‌های مبدا و مقصد، ماسک داشته باشند و همچنین در سرو هرگونه غذا و پذیرایی بین سفر فقط باید از مواد غذایی بسته بندی شده و استریل استفاده شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز حمل ونقل هوایی کرونا وزارت بهداشتی فرودگاه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی