Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرعباس عابدینی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، بازسازی و احداث بقعه «محمدبن خلیلان» از یاران امام زمان (عج)، احداث غسالخانه جدید برای اموات کرونایی به ظرفیت هشت نفر، رونمایی از آرامگاه مرحوم حاج غلامرضا حسنی در جوار گلزار شهدا، آسفالت راه‌های منتهی به قطعات جدید ۶۴ و کودکان جدید و ادامه توسعه آرامستان با خاک ریزی و تسطیع قطعات جدید را جزو این طرح‌های فاخر عنوان کرد و افزود: مجموع اعتبار اختصاص یافته به این سازمان طی سال جاری ۱۱ میلیارد تومان است که نیمی از آن را اعتبارات عمرانی شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این طرح‌ها از جمله بقعه خلیلان و غسالخانه‌های احداث تا دو هفته آینده آماده بهره برداری می‌شود افزود: ساخت بیش از ۱۰ باب آرامگاه عمومی در یکسال گذشته، انتقال آب و سیستم برق رسانی در مجموعه باغ رضوان، هموارسازی بیش از ۳۷ هکتار از اراضی، احداث قطعه جدید کودکان در انتهای قطعه ۶۴ به همراه تکمیل و تجهیز سردیس‌های بهداشتی، توسعه فضای سبز آرامستان در بخش‌های کاشت درختچه، نهال، گل، گیاه و چمن از دیگر اقدامات این سازمان است.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به بسیج همگانی مجموعه باغ رضوان برای دفن اموات کرونایی و جلوگیری از هر گونه حاشیه سازی عنوان کرد: در این زمینه ۱۸۵ نفر کارکنان باغ رضوان به صورت شبانه روزی فعال هستند و تعطیلی ندارند.

مدیرعامل باغ رضوان و سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با بیان اینکه نبود سردخانه و غسالخانه مجزا برای فوتی‌های کرونا در این مدت یکی از مشکلات اصلی سازمان آرامستان ها بود اضافه کرد: غسل، حمل و تدفین برخی اموات کرونایی با مشکلات فراوانی مواجه بود گاهی خانواده فوتی جرأت نزدیکی به جسد را نداشتند ولی نیروهای سازمان با اقدامی جهادی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام به حمل، غسل و تدفین اجساد می‌کردند.

وی در خصوص آمار مرگ و میر در باغ رضوان ارومیه افزود: آمار فوتی در سال جاری، ماهیانه حدود ۳۰۰ فوتی است. بیماری قلبی، سرطانی بیشترین تعداد فوتی‌ها و امراض داخلی در مرحله بعد از مهمترین عوامل مرگ در شهرستان بود.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه باغ رضوان ارومیه در سال ۵۸ با وسعت ۵۴ هکتار تأسیس شده است که امروز به توجه به ازدیاد جمعیت نیازمند توسعه است افزود: ۷۴ هکتار از اراضی روستای قره حسنلو و ۱۴ هکتار از اراضی روستای بادکی خریداری شده است که در آینده نزدیک به باغ رضوان ارومیه افزوده خواهد شد.

کد خبر 4939402

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری ارومیه طرح عمرانی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا باغ رضوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات اجرایی کلان‌پروژه «اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه شهید متوسلیان» از سال ۱۳۹۲ آغاز شد اما پس از گذشت مدتی به فراموشی سپرده شد، این پروژه عمرانی گره‌گشا با هدف تکمیل یک مسیر بزرگراهی شمالی جنوبی در غرب تهران و اتصال نهایی به بزرگراه آزادگان اجرایی شده بود اما تاکنون به یک بن‌بست در میدان جی ختم شده است.

این کلان‌پروژه عمرانی برای دوره قبل مدیریت شهری دردسرساز شده بود و پیچیدگی عملیات عمرانی و معارضین متعدد نهادی و تاسیساتی‌اش از یک سو و تنگنای مالی از سوی دیگر، مسئولان وقت را به تصمیم درباره قطع شمع‌های پل و لغو پروژه رسانده بوده است.

فعالیت کلان‌پروژه عمرانی «اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه شهید متوسلیان» در دوره ششم مدیریت شهری مجدد آغاز شد که در همین راستا چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید میدانی اخیر از پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اشاره به رهاسازی این پروژه به دلیل سختی و صعوبت کار در دوره پیشین گفت: پروژه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) پیچیده، اما راهگشاست و قطعاً یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر به شمار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در ادامه عنوان کرد: رفع معارضین در این طرح، پروژه بسیار مهمی بود که برای مواردی از دادگاه حکم ماده ۹ گرفتند و در موارد دیگر نیز توافق با وزارت دفاع، آموزش و پرورش و ارتش و صاحبان املاک خصوصی چند سال به طول انجامید و در دوره ششم درگیر این برنامه‌ها بودند تا مسائل برطرف شود.

 در بازدید مذکور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور پایتخت و شهردار منطقه ۹ تهران، رئیس شورای شهر را همراهی کردند.

پیش‌بینی پلیس راهور از کاهش ترافیک محور‌های مجاور با افتتاح این پروژه

سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در پادگان جی از بزرگراه یادگار امام به پروژه آزادگان متصل می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

موسوی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون بار ترافیکی در بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان آزادی و بزرگراه شیخ فضل الله سنگین است،  اگر شاخه غربی به سمت میدان فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شود، بزرگراه آیت الله سعیدی و میدان آزادی که با گره‌های ترافیکی روبه‌رو بودند، سبک‌تر خواهد شد.

از فضای سبز ۷ هکتاری تا احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح

در همین رابطه هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تأکید و اتفاق نظر مجموعه مدیریت شهری و پیگیری‌های شهردار تهران برای رفع گلوگاه‌های پروژه‌های عمرانی، هدف‌گذاری افتتاح کلان پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها تا پایان سال انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی با اشاره به احداث فضای سبز ۷ هکتاری در محدوده میدان جی تا میدان فتح به موازات عملیات عمرانی این پروژه افزود: تقاطع سه سطحی غیرهمسطح در میدان فتح به عنوان محل تلاقی سه بزرگراه پراهمیت در غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. از این‌رو، بزرگراه یادگار امام (ره) در شاخه غربی با اتصال به بزرگراه شهید متوسلیان و بزرگراه شهید بروجردی، به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران ساوه متصل خواهد شد.

حق‌بین تصریح کرد: بدون تردید، همگرایی و تلاش بی‌وقفه مدیریت شهری برای رفع معارضین ملکی، نهادی و تأسیساتی متعدد این پروژه، تسریع در انجام عملیات عمرانی را در پی داشته و خواهد داشت و محصول این اقدامات، گره‌گشایی از چالش‌های ترددی شهروندان خواهد بود. بر اساس دستور شهردار تهران، نظارت‌های معاونت فنی و عمرانی برای پیشرفت این پروژه، تا روز افتتاح آن به طور مستمر و هفتگی ادامه‌دار خواهد بود.

بر اساس آنچه مطرح شد، بهره‌برداری از تقاطع سه سطحی در محل کنونی میدان فتح تهران، به عنوان محل تلاقی سه بزرگراه یادگار امام (ره)، شهید متوسلیان و آیت الله سعیدی علاوه بر تعدیل بار ترافیکی در پهنه جنوب غربی پایتخت، محصول این پروژه کهنسال عمرانی تهران را در کارنامه دوره ششم مدیریت شهری ثبت و ضبط می‌کند.

تصاویر اختصاصی از وضعیت نهایی پروژه به ویژه در میدان فتح تهران و در مجاورت فرودگاه مهرآباد

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»