Web Analytics Made Easy - Statcounter

3 منبع آگاه گفتند روسیه برای برگزاری نشست بعدی اوپک و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس و جلو کشیدن آن به 4 ژوئن (15 خرداد) اعتراضی ندارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، 3 منبع آگاه گفتند روسیه برای برگزاری نشست بعدی اوپک و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس و جلو کشیدن آن به 4 ژوئن (15 خرداد) اعتراضی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزایر که در حال حاضر ریاست اوپک را بر عهده دارد، پیشنهاد کرده است تا نشست اوپک پلاس به جای 9 و 10 ژوئن، به 4 ژوئن جلو کشیده شود و تا فروش نفت برای کشورهایی نظیر عربستان، عراق و کویت تسهیل شود.

عدم مخالفت روسیه با این تاریخ زودتر از موعد نشان می دهد این کشور در مورد چگونگی کاهش تولید اوپک در باقی سال در حال نزدیک شدن به توافق با عربستان است.

اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفت تا میزان تولید خود را به میزان رکورد 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد که حدود 10 درصد کل تولید جهان است.

کاهش تولید اوپک پلاس بعلاوه کاهش تولید کشورهای غیر این گروه نظیر امریکا و کانادا به افزایش قیمت نفت به 35 دلار در هر بشکه کمک کرد هرچند این قیمت نصف قیمت ابتدای سال است.

منابع گفتند عربستان پیشنهاد کرده است توافق کاهش تولید از ماه می و زوئن به به پایان سال ادامه یابد اما هنوز حمایت روسیه را به همراه نداشته است. مسکو معتقد است که این کاهش‌های می تواند به تدریج کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اوپک رویترز عراق کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت