Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@16:14:08 GMT

بازگشت فلامینگوهای به سواحل دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۲۸۴

بازگشت فلامینگوهای به سواحل دریاچه ارومیه


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمید پیغامی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان عجب‌شیر در استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی‌تدابیر دولت و مسئولان ملی و استانی و افزایش بارندگی‌ها در منطقه، آب دریاچه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و این امر باعث بازگشت پرندگان مهاجر فلامینگو به سواحل این دریاچه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: غذای اصلی فلامینگوها، سخت پوستی به نام آرتمیا است، با احیای تقریبی دریاچه ارومیه، بستر مناسبی برای رشد آرتمیا در این دریاچه فراهم شده است، بر همین اساس فلامینگوها برای تغذیه به زیستگاه قبلی خود دریاچه‌ی ارومیه مهاجرت کرده‌اند.

رئیس اداره محیط زیست عجب شیر افزود: تعداد فلامینگوهای مهاجر در سواحل دریاچه ارومیه ۲۰ هزار قطعه اعلام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سطح آب دریاچه ارومیه به سواحل قبادلو و رحمانلو رسیده است و فلامینگوها نیز در این سواحل تجمع می‌کنند حتی سطح آب در این منطقه به اندازه‌ای بالا آمده که برخی از افراد محلی برای شنا به سواحل مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست عجبشیر اظهار کرد: پرنده‌ی فلامینگو یا همان مرغ آتشی پرنده‌ای مهاجر است که سال‌های متمادی به دریاچه ارومیه مهاجرت می‌کرد، این پرنده با پاهای دراز و منقار منحنی و گردنی بلند خمیده آبچر و با بدنی بسیار کشیده و پرو بال سفید و صورتی است.

وی افزود: تزار آبی دریاچه ارومیه، ۱۲۷۱.۹۰ سانتی‌متر بوده و حجم آب موجود حدود ۵.۲۵ میلیارد مترمکعب و وسعت دریاچه ۳ هزار و ۲۳۹.۴ کیلومترمربع است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی دریاچه ارومیه فلامینگوها سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟